خرداد 96، مرمت دروازه قرآن پایان می‌یابد/ احداث مسیر گردشگری قرآنی در این بنا
کد خبر: 3581637
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
محمدیان:

خرداد 96، مرمت دروازه قرآن پایان می‌یابد/ احداث مسیر گردشگری قرآنی در این بنا

گروه اجتماعی:‌ رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملیات مرمت بنای تاریخی دروازه قرآن، زمان احتمالی اتمام این عملیات را خرداد 96 اعلام كرد.

رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مرمت دروازه قرآن گفت: مراحل تثبیت سازه دروازه قرآن و بخشی از محوطه‌سازی پیرامون دروازه قرآن تمام شده است.

تثبیت سازه دروازه قرآن به پایان رسید

وی با بیان اینكه متأسفانه به دلیل تأخیرات و شرایط آب و هوایی و مسائل اعتباری بدنه‌سازی داخلی و خارجی بنای دروازه قرآن هنوز تكمیل نشده است، گفت: پیش‌بینی می‌كنیم كه با تكمیل بدنه‌سازی اعم از نمای داخلی و خارجی و تعمیر درب‌های ورودی و فضای معماری این طرح بتوانیم حداكثر تا آخر خردادماه 96 از كل فضای دروازه قرآن به صورت كامل بهره‌برداری كنیم.

راه‌اندازی موزه مختصر قرآنی

محمدیان با تصریح اینكه بعد از این مرمت گردشگران می‌توانند از تمام نمای داخلی و خارجی دروازه قرآن بازدید كنند، گفت: در این باره یك مسیر گردشگری قرآنی نیز در این دروازه با نصیب سیستم‌های صوتی و راه‌اندازی موزه مختصر قرآنی و یك فروشگاه فروش قرآن‌های خاص را احداث خواهیم كرد تا گردشگران بتوانند از این مسیر عبور كنند.

عملیات مرمت دروازه قرآن برای ایام نوروز متوقف می‌شود

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار كرد: جهت رفاه حال زائران و گردشگران نوروزی،‌ عملیات مرمت دروازه قرآن در این ایام تعطیل می‌شود و بعد از تعطیلات نوروز مجدداً راه‌اندازی خواهد شد اما گردشگران در ایام نوروز امسال تنها می‌توانند از نمای بیرونی دروازه قرآن بازدید كنند.

captcha