وی افزود: آیه تطهیر از اراده خداوند مبنی بر دور ساختن خاندان اهل بیت(ع)
از گناه و معصیت خبر میدهد، لکن باید توجه داشت که این به آن معنا نیست که این امر اجباری بوده است بلکه حاکی از آن
است که به علت قابلیت و استعداد و اطاعت محض این خاندان، خداوند متعال آنها را
مورد عنایت خاص خود قرار داده است و پاداش طهارت آنها را عصمت از هرگونه تاریکی و
پلیدی قرار داده است.
عابدی همچنین با اشاره به حدیث قدسی یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و
لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما، گفت: در این حدیث نورانی، منزلت و
جایگاه بی بی دوعالم فاطمه زهرا(س) کاملاً به عنوان ظرفی که مظروف آن بدون آن ظرف،
به فعلیت نمیرسد بیان شده است، یعنی رسالت و ولایت منهای وجود حضرت زهرا(س)، نمیتوانست
آثار و برکات خود را بدون ظرفی چون آن حضرت آشکار کند.
مدیر حوزههای علمیه فارس اظهار كرد: در حدیث دیگری آمده است که اگر
تمام زیباییها به صورت شخصی در میآمد آن شخص حضرت زهرا(س) بود و بلکه آن حضرت اعظم از آن بود و به همین دلیل پیامبر(ص)
فرمود دخترم فاطمه(س) بهترین اهل ارض از جهت عنصر مادی و شرافت و کرامت است.
وی ادامه داد: این مفهوم بدان معناست كه در جهت خلقت طبیعی هم زهرای اطهر با دیگر زنان عالم متفاوت است و وجود آسمانی او از میوههای بهشتی بوده است طوری که پیامبر(ص) فرمود من بوی بهشت را از او استشمام میكنم.