رسالت و ولایت به بركت وجود حضرت زهرا(س) به نتیجه رسید
کد خبر: 3579896
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
عابدی:

رسالت و ولایت به بركت وجود حضرت زهرا(س) به نتیجه رسید

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه فارس بر این نكته تأكید كرد كه رسالت و ولایت منهای وجود حضرت زهرا(س)، نمی‌توانست آثار و برکات خود را بدون ظرفی چون آن حضرت آشکار کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 11 اسفندماه با اشاره به آیه 33 سوره احزاب «... إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا؛ ... خدا فقط مى‏ خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاك و پاكیزه گرداند» گفت: این آیه به اعتراف سنی و شیعه درباره پنج تن آل عبا، نازل شده است.

وی افزود: آیه تطهیر از اراده خداوند مبنی بر دور ساختن خاندان اهل بیت(ع) از گناه و معصیت خبر می‌دهد، لکن باید توجه داشت که این به آن معنا نیست که این امر اجباری بوده است بلکه حاکی از آن است که به علت قابلیت و استعداد و اطاعت محض این خاندان، خداوند متعال آن‌ها را مورد عنایت خاص خود قرار داده است و پاداش طهارت آن‌ها را عصمت از هرگونه تاریکی و پلیدی قرار داده است.
عابدی همچنین با اشاره به حدیث قدسی یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما، گفت: در این حدیث نورانی، منزلت و جایگاه بی بی دوعالم فاطمه زهرا(س) کاملاً به عنوان ظرفی که مظروف آن بدون آن ظرف، به فعلیت نمی‌رسد بیان شده است، یعنی رسالت و ولایت منهای وجود حضرت زهرا(س)، نمی‌توانست آثار و برکات خود را بدون ظرفی چون آن حضرت آشکار کند.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس اظهار كرد: در حدیث دیگری آمده است که اگر تمام زیبایی‌ها به صورت شخصی در می‌آمد آن شخص حضرت زهرا(س) بود و بلکه آن حضرت اعظم از آن بود و به همین دلیل پیامبر(ص) فرمود دخترم فاطمه(س) بهترین اهل ارض از جهت عنصر مادی و شرافت و کرامت است.

وی ادامه داد: این مفهوم بدان معناست كه در جهت خلقت طبیعی هم زهرای اطهر با دیگر زنان عالم متفاوت است و وجود آسمانی او از میوه‌های بهشتی بوده است طوری که پیامبر(ص) فرمود من بوی بهشت را از او استشمام می‌كنم.

captcha