مسیر شهادت به خانه حضرت زهرا(س) ختم می‌شود/ امنیت امروز در گرو تداوم مسیر شهداست
کد خبر: 3579823
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
افشانی:

مسیر شهادت به خانه حضرت زهرا(س) ختم می‌شود/ امنیت امروز در گرو تداوم مسیر شهداست

گروه اجتماعی: استاندار فارس با تأكید بر اینكه مسیر شهادت به خانه حضرت زهرا(س) ختم می‌شود، گفت: خانه حضرت فاطمه(س) خانه شهادت است و از آن زمان تا به امروز سلسله مراتب شهادت به این خانه وصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس عصر دیروز، 10 اسفندماه در دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با تأكید بر اینكه مسیر شهادت به خانه حضرت زهرا(س) ختم می‌شود، گفت: خانه حضرت فاطمه(س) خانه شهادت است و همه اعضای خانواده شهید هستند و اصولاً سلسه مراتب شهادت از آن زمان تا به امروز به خانه حضرت فاطمه(س) وصل می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین افتخار رزمندگان، شهدا و جانبازان ما این بود كه خود را پیرو كسی بدانند كه متصل به خانه حضرت زهرا(س) است، لذا این است كه می‌گوییم مسیر شهادت از خانه آن حضرت می‌گذرد.

افشانی با بیان اینكه 2 سیدالشهدا در طول تاریخ اسلام وجود دارد، یكی را حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) و دیگری امام حسین(ع) دانست و گفت:‌ در جنگ احد این شهادت بود كه به سراغ حضرت حمزه آمد اما امام حسین(ع) خودش شهادت را انتخاب كرده بود و می‌دانست كه در این راه شهید می‌شود، گرچه می‌توانست در مدینه بماند و ذلت را قبول كند.

استاندار فارس با تصریح اینكه امام حسین(ع) بزرگ‌ترین درس را به انسان‌ها آموخت، گفت: فرزندان این سرزمین نیز چون به امام حسین(ع) اقتدا كردند، تن به ذلت ندادند و از همه هستی خود گذشتند تا دیگران با عزت زندگی كنند و هیچ چیز را برای خود نخواستند لذا ما هم اگر می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم باید مشی آنان را ادامه دهیم.

وی، مهم‌ترین كار فرهنگی امروز را آن دانست كه شهدا را آنچنان كه هستند به جامعه معرفی كنیم و ادامه داد: وقتی می‌گوییم دنبال راه شهدا هستیم، این را باید به عمل خویش اثبات كنیم و به خصوص مدیران باید این را بپذیرند كه وامدار شهدا هستند و برای پاسداشت و پرداخت این وام باید مش شهدا داشته باشند.

افشانی با یادآوری اینكه شهدای ما از هر طیف و جنس و سنخی بودند، گفت: ما نقش زنان را در دوران دفاع مقدس هیچگاه فراموش نمی‌كنیم كه چگونه در آن دوران نقش‌آفرینی كردند.

استاندار فارس با تأكید بر اینكه امروز یكی از مهم‌ترین وظایف ما این است كه بدانیم شهدا متعلق به تمام اقشار جامعه هستند، گفت: باید تلاش كنیم با عمل و گفتار خود اقشار مختلف مردم را به سمت سیره شهدا سوق دهیم ضمن اینكه باید بدانیم اگر در این راه قشر یا گروهی حذف شد، خودمان متضرر خواهیم شد.

وی با بیان اینكه شهدا راه درست جامعه را نشان می‌دهند، گفت: راه شهدا روشن و مشخص است و همان راهی كه حق و باطل را از همدیگر جدا می‌كند و ما هم وظیفه داریم كه راه آنان را ادامه دهیم البته باید به این مسئله توجه داشته باشیم كه نباید هیچ بزرگنمایی درباره شهدا صورت گیرد و قطعاً اگر تمام آنچه كه شهدا بودند را معرفی كنیم، كفایت می‌كند.

افشانی بر این نكته تأكید كرد كه باید جنگ را آنچنان كه هست به مردم معرفی كنیم، گفت: امنیت امروز در گرو تداوم مسیر شهداست و اینكه مقام معظم رهبری نیز بر این نكته تأكید می‌كند كه دفاع مقدس دچار تحریف و فراموشی نشود برای همین است.

استاندار فارس، امنیت را لازمه حیات شرافتمندانه دانست و گفت: امنیت زیربنای توسعه است و یك جامعه بدون امنیت هرگز توسعه نمی‌یابد لذا باید مسیر شهدا را حفظ كنیم.

captcha