برگزاری همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3579104
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

برگزاری همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت ۱۸ اسفندماه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، امیرعباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 9 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید کتاب، فیلم و مستندسازی سند و آثار شهدا از جمله وظایف ذاتی بنیاد حفظ آثار است.
وی افزود: دایرة‌المعارفی از آثار شهدا در کل کشور در حال تدوین است که هر استان باید در این راستا نسبت به تدوین یک دانشنامه اقدام کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان به‌زودی تدوین می‌شود و تاکنون در این راستا بیش از یک میلیون سند در استان جمع‌آوری شده است و با توجه به اینکه بسیاری از آثار در دستگاه‌های دولتی هستند باید تفاهم‌نامه‌ای در این باره با نهادهای اجرایی استان منعقد شود.
آسمند از برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در 18 اسفندماه در یکی از شهرهای استان خبر داد و اضافه کرد: در این آیین از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌شود.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام و برنامه بنیاد حفظ آثار استان احداث باغ موزه دفاع مقدس است که تاکنون زمین این باغ موزه مهیا شده اما تنها برای انجام مطالعات این طرح به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و این مسئله نیازمند همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه استان است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا سبب عزت و پالایش روح انسان می‌شود، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد بازدید و سرکشی روزانه از خانواده‌های شهداست.
آسمند از برگزاری کارگاه آموزشی دفاع مقدس در استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا اساتید دانشگاهی برای آموزش دفاع مقدس در استان شناسایی می‌شوند.
captcha