كارآمدترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی احیای فرهنگ نماز است
کد خبر: 3574147
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
حسینی‌نژاد:

كارآمدترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی احیای فرهنگ نماز است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی فراشبند تأكید كرد كه اصلی‌ترین و کارآمدترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی احیای فرهنگ نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، دوره آموزشی ـ تربیتی «نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» امروز، 25 بهمن ویژه مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فراشبند برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فراشبند در این دوره آموزشی گفت: با نگاهی گذرا به لیست آسیب‏های اجتماعی می‏توان موارد را در دو ستون، شامل مصادیق منکرات و مصادیق فحشا دسته‌‏بندی كرد.

وی با بیان اینكه آسیبهای اجتماعی ریشه در دو معضل جدی و اساسی دارد، غلبه قوه غضبیه که باعث ایجاد منکرات می‏شود و همچنین غلبه قوه شهویه که باعث ایجاد شهوات می‏شود را این دو معضل برشمرد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: راه درمان این معضلات نیز خداوند متعال به جامعه نشان داده است آن هم راهی ارزان، ساده و با مدت زمان کم، تحت عنوان نماز که خداوند در دو آیه از قرآن نقش نماز در پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی را فرموده‌‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فراشبند تأكید كرد كه اصلی‌ترین و کارآمدترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی احیای فرهنگ نماز است و ادامه داد: باید برای رفع معضلات اجتماعی، فرزندان خویش را به سمت نماز تشویق كنیم.

وی با اشاره به آیه 45 سوره عنكبوت «... إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ...؛ ... نماز از كار زشت و ناپسند باز مى دارد...» گفت: در این آیه به‌طور قطع و یقین و با تضمین صد در صدی خداوند اقامه نماز را عامل پیشگیری از فحشا و منکرات که زمینه بروز آسیبهای اجتماعی است، می‌داند.

حسینی‌نژاد همچنین آیات 19 تا 22 سوره معارج را نیز یادآور شد و گفت: در این آیات به این اشاره می‏شود که انسان بی صبر و حریص آفریده شده است که نشانه حریص بودن دو چیز است، جزع به هنگام سختی و بخل هنگام کامیابی.

captcha