ركوردشكنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در جشنواره‌های قرآن و عترت/ تبیین عوامل موفقیت
کد خبر: 3573207
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

ركوردشكنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در جشنواره‌های قرآن و عترت/ تبیین عوامل موفقیت

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای چندمین سال متوالی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیشترین آمار ثبت‌نام كننده در جشنواره‌های قرآن و عترت وزارت بهداشت و درمان را كسب كرده است.

عطاءالله امیدواری، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه در سال جاری ركورد ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توسط این دانشگاه شكسته شد، گفت: امسال برای نخستین بار قریب 5 هزار نفر تاكنون در بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشكی شیراز ثبت‌نام كرده‌اند.

جهش آمار ثبت‌نام از 900 نفر به 5 هزار نفر طی 3 سال

وی با یادآوری اینكه این آمار تاكنون در وزارت بهداشت چنین سابقه‌ای نداشته است، افزود:‌ در سال 93 آمار ما در این جشنواره 900 نفر بود و در سال 94 این آمار به 2 هزار نفر رسید و در سال 95 هم به 4 هزار نفر اما این آمار برای سال 96 تا این لحظه به 5 هزار نفر رسیده است.

5 اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام

امیدواری با بیان اینكه امسال برای چندمین سال پیاپی دانشگاه علوم پزشكی شیراز موفق شده است تا بیشترین تعداد ثبت‌نام كنندگان در جشنواره قرآن و عترت را از آن خود كند، گفت: مهلت ثبت‌نام برای بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت 5 اسفندماه سال جاری تعیین شده است.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود به تبیین عوامل موفقیت این دانشگاه پرداخت و گفت: ما در بحث فعالیت‌های قرآنی چندین فعالیت را دنبال كردیم تا بتوانیم این فعالیت‌ها را ارتقا دهیم نخست اینكه برای تمام مراكز بهداشتی خود اعم از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراكز بهداشتی و غیره یك رابط قرآنی تعریف كردیم و دو سال برای این‌ها همایش برگزار كرده و از فعالان آن‌ها تقدیر كردیم و این‌ها هم تبدیل به بازوان اجرایی ما در مراكز خود شدند.

تجلیل از 407 نفر از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در شیراز

وی، اهتمام ویژه ایمانیه،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز به این امر را از دیگر عوامل موفقیت این دانشگاه دانست به طوری كه در تمام مراسم‌ قرآنی حضور می‌یابد و گفت: همچنین ما از ابزارهای تشویقی برای جذب افراد بیشتر به این جشنواره استفاده كردیم به طوری كه چند مدت پیش از 407 نفر از برگزیدگان جشنواره قبلی را تقدیر كردیم.

امیدواری با بیان اینكه تبلیغات مناسبی نیز برای این جشنواره انجام داده‌ایم، گفت: همه شركت‌كنندگان جشنواره باید در سایت وزارتخانه ثبت‌نام كنند و از آنجا كه ممكن است افراد بسیاری یا وقت این كار را نداشته یا به اینترنت دسترسی نداشته باشند، ما خودمان فرم‌ها را تهیه كرده و در اختیار آنان قرار دادیم و مشخصات آن‌ها را خودمان وارد سایت كردیم.

50 حوزه كتبی برای جشنواره در فارس در نظر گرفته شد

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: در سال‌های گذشته حوزه كتبی این جشنواره تنها در دانشكده پزشكی شیراز بود اما امسال 50 حوزه كتبی را در سراسر نقاط استان فارس در نظر گرفتیم كه این حجم بسیار بالایی از كار را می‌طلبد و هدفمان این بود تا تمام همكاران ما بتوانند در مراكز خود در این آزمون شركت كنند و از كارشان باز نمانند.

وی اظهار كرد:‌ یكی دیگر از كارهایی كه انجام دادیم این بود كه برای افراد تشریح كردیم كه مسابقات قرآن تنها خواندن نیست و یا اینكه این‌گونه نیست كه تنها كسانی كه دارای صدای خوب و یا حافظه خوب هستند می‌توانند در این مسابقات شركت كنند، لذا آنان را به سمت مشاركت در مسابقات كتبی سوق دادیم.

captcha