گزینه روی میز شیعیان، عشق وافر به اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3571824
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
محمدیان:

گزینه روی میز شیعیان، عشق وافر به اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ضمن محكومیت مواضع رئیس جمهور جدید آمریكا، گزینه‌های روی میز شیعیان را عشق وافر به اهل بیت(ع)، روحیه شهادت‌طلبی و عدم ترس از بندگان شیطان دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 18 بهمن‌ماه در نطق پیش از دستور دویست و دومین جلسه علنی این شورا به مواضع رئیس جمهور جدید آمریكا اشاره كرد و گفت: انسان‌هایی که می‌خواهند نامشان در تاریخ ماندگار باشد یا باید به نیکی از آن‌ها یاد شود یا بدی، که رئیس جمهور جدید آمریکا ظاهراً راه دوم را انتخاب کرده است.

وی اظهار كرد: ترامپ با توجه به سوابقش با اخلاق و آداب و نیکی آشنایی خاص ندارد اما در مقابله و تهدید مسلمانان و خصوصاً شیعیان و ایران باید محتاط عمل کند. گرچه تقابل او در این چند هفته موجب محبوبیت بیشتر مسلمانان شده و این طبیعی است که مردم دنیای امروز خیلی به توحش و حرف‌های غیرمنطقی علاقه‌ای ندارند و دوران کابویی‌گری به پایان رسیده است. اما آقای ترامپ یادت باشد وقتی از گزینه‌های روی میز حرف می‌زنی بدان که خصوصاً گزینه‌های شیعیان روی میز جا نمی‌شود.

محمدیان، گزینه‌های روی میز شیعیان را عشق وافر به اهل بیت(ع)، روحیه شهادت‌طلبی و عدم از ترس بندگان شیطان دانست و گفت: این مسائل است كه گاهی به حضوری در چند ده کیلومتر راهپیمایی اربعین حسینی تبلور می‌کند و گاهی در راهپیمایی‌های میلیونی 22 بهمن و روز قدس و دیگر ایام‌الله و گاهی هم در حماسه آفرینی‌های مدافعان حرم در خطوط مقاومت.

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینكه ظاهراً مراسم‌های مربوط به پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز برگزار شد اما چند سئوال از مسئولان برگزار کننده وجود دارد، گفت: نخست اینكه آیا با توجه به موارد اتفاق افتاده محتوای جلسه همخوانی با اسلام داشت؟ آیا برنامه‌ای برای این یکسال تدوین شده و در این مراسم رئوسش اعلام شد؟

وی افزود: آیا با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و عنوان اطلاق شده قرار است الگوهای اسلامی از بایدها و نبایدهای جوانان را، به جهان اسلام معرفی کنیم؟ آیا قرار است از الگوهای ماندگار جوانان مسلمان از شهید حسین فهمیده گرفته تا شهید همت، شهید باکری، شهید اعتمادی، شهید دوران و غیره تا شهدای دهه هفتادی خطوط مقاومت الگوبرداری شود؟

محمدیان ادامه داد: آیا صرفاً قرار است به مناسبت‌های مختلف پرچمی بالا و پایین شود و برنامه‌هایی جنگ‌وار با حضور محدودی از جوانان برگزار شود؟ قطعاً در صورت برنامه‌ریزی مطلوب از این فرصت می‌توان علاوه بر تدوین برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی جهت ایجاد الگوهای ماندگار، شیراز را با توجه به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل به مرکزی دائمی برای ارتباط جوانان مسلمان خصوصاً شیعه از تمام کشورهای منطقه كرد و قطعاً ایجاد این ارتباط با استفاده از پتانسیل اهل خبره و رسانه‌ها می‌تواند در تقویت مابقی پتانسیل‌های شهر و استان نیز موثر باشد.

captcha