تبیین مبانی سبك زندگی اسلامی و مهدویت میان قرآنیان لامرد
کد خبر: 3568124
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

تبیین مبانی سبك زندگی اسلامی و مهدویت میان قرآنیان لامرد

گروه اجتماعی: همایش «سبك زندگی اسلامی و مهدویت» با حضور قاریان و حافظان قرآن و اقشار مختلف لامرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همایش «سبك زندگی اسلامی و مهدویت» با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس شب گذشته، 9 بهمن‌ماه با حضور قاریان و حافظان مؤسسه مكتب‌القرآن ثارالله(ع) شعبه لامرد و همچنین اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

حدائق در این همایش گفت: امروز در دنیای غرب بخش زیادی از مردم دچار حالت واماندگی و درماندگی وناامیدی نسبت به آینده زندگی خود مواجه هستند که منشأ آن نبود اعتقاداتراسخ و عدم باورهای دینی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از هدف‌های تشکیل خانواده از دیدگاه اسلام گسترش افراد از لحاظ توحیدی است، گفت: از دیدگاه اسلام خانواده باعث تسکین و آرامش و تداوم نسل و تربیت توحیدی خواهد شد که این نوع نگاه و هدف قرآنی جهت تعالی انسان است.

حدائق، عدم مسئولیت‌پذیری را از عامل مهم تاخیر در ازدواج جوانان دانست و افزود: ازدواج به عنوان فرضیه‌ای الهی باعث سلامت جسم و روان جامعه است و آرامش روحی و روانی افراد جامعه را به همراه دارد اما متأسفانه با پیشرفت جوامع و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی افراد جامعه ما شاهد به تأخیر افتادن ازدواج در جوانان هستیم که علل و عوامل متعددی در به تاخیر افتادن این فرضیه الهی می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه بیشترین عامل طلاق در جامعه عدم تدین و ضعف ایمان زوجین بوده است، گفت: بیشترین آمار طلاق طبق تحقیقات و گفته‌های کارشناسان خانواده و قضایی ضعف اعتقادات مذهبی در زوجین بوده که تنها راه حل این معضل اجتماعی ترویج سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) و پیاده كردن دستورات و احکام سعادت‌بخش قرآن کریم در زندگی جوانان است.

captcha