تلاش‌های جهادی مواکب در اربعین الگوی خدمت‌رسانی به جامعه باشد
کد خبر: 3565366
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
تجلیل از خادمین اربعین حسینی/ 1

تلاش‌های جهادی مواکب در اربعین الگوی خدمت‌رسانی به جامعه باشد

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده اربعین حسینی را یک مقوله فرهنگی ـ معرفتی دانست و با اشاره به خدمات مواکب به زائران بر افزایش معرفت نسبت به اربعین تأکید کرد و گفت: تلاش‌های جهادی مواکب و مسئولان در ایام اربعین باید الگوی خدمت رسانی به جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی که امروز یکشنبه 3 بهمن حسینی در شهرک نفت اهواز برگزار شد، به نمایندگی از آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم حضور پیدا کرد.

وی در آغاز سخنان خود بیان کرد: روح اربعین معرفت و اراده است، معرفتی که امام حسین(ع) برای آن به شهادت رسید چنانکه در زیارت اربعین می‌خوانیم «و جان خود را در راه تو داد؛ تا بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی برهاند». همه ما در مجموعه عملیات اربعین باید تلاش کنیم هم خود و هم زائران به معرفت بالاتر و بیشتری دست پیدا کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین در استان پیام دیگر اربعین حسینی را از دنیا گذشتن عنوان کرد و گفت: کسانی که دنیا آن‌ها را فریب داد در مقابل امام حسین(ع) ایستادند. پس اربعین یک مقوله فرهنگی ـ معرفتی است و همه خدمات باید به این معرفت ختم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده ادامه داد: نکته دیگر رعایت اخلاص در خدمت به اهل‌بیت(ع) است. تلاش‌های جهادی مواکب و مسئولان که خالصانه انجام شد باید الگو شود. باید این روحیه را در همه خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهیم داشته باشیم.

وی بر تقویت اخلاص در این راه تأکید کرد و گفت: نگران نباشیم کسی از فعالیت‌های ما در این مسیر آگاهی پیدا نکند. نمی‌گوییم که فعالیت‌ها منعکس نشود اما نباید هدفمان این باشد. بگذاریم کار مردمی بماند و دستگاه‌ها به سمت زیرساخت‌ها هدایت شوند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه زیرساخت‌ها در دو مرز ارتقای خوبی پیدا کرده‌اند، افزود: امسال در زمینه امنیت، رفاه و خدمات زائران در بخش‌های گوناگون ارتقا خوبی حاصل شد و این باعث شد خوزستان امسال افتخار بیشتری را در سطح کشور کسب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده گفت: نکته دیگر کمک به ساماندهی اربعین است. با توجه به حادثه تلخی که در حله رخ داد تلاش کنیم زائرینی که قصد اعزام به عتبات دارند در چارچوب تعریف شده اعزام شوند تا شاهد حوادث تلخی از این دست نباشیم.

وی در پایان تشکر آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه از مواکب و دست‌اندرکاران اربعین حسینی را ابلاغ کرد و گفت: ما نیاز به محاسبه خودمان داریم. هر دستگاه اجرایی خود را نقد کند و تذکرات مشفقانه به هم بگوییم و برطرف کنیم تا ارتقا بیشتری به دست آوریم.

captcha