فعلاً برنامه‌ای برای راه‌اندازی موزه قرآنی در فارس نداریم
کد خبر: 3563362
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
امیری:

فعلاً برنامه‌ای برای راه‌اندازی موزه قرآنی در فارس نداریم

گروه اجتماعی: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با یادآوری اینكه سال گذشته ما نخستین موزه خط و كتابت را كه بیشترین آثار آن مربوط به آیات وحی بوده است، را در نی‌ریز راه‌اندازی كردیم، گفت:‌ شاید هم‌اكنون با توجه به وسعمان احداث یك موزه قرآنی در دستور كار ما نباشد.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌ای برای احداث یك موزه قرآنی در استان وجود دارد؟ گفت: سال گذشته ما نخستین موزه خط و كتابت را كه بیشترین آثار آن مربوط به آیات وحی بوده است، را در نی‌ریز راه‌اندازی كردیم.
وی افزود: شاید هم‌اكنون با توجه به وسعمان احداث یك موزه قرآنی در دستور كار ما نباشد زیرا چندین موزه ناتمام در استان وجود دارد و باید ابتدا آن موزه‌هایی را كه شروع به ساخت كردیم به سرانجام برسانیم تا به موزه‌های بعدی برسیم.
اشاره به وضعیت موزه‌های در دست احداث
امیری با اشاره به احداث دو موزه بزرگ مشاهیر و باغ موزه منطقه‌ای در شیراز اظهار كرد: اكنون موزه مشاهیر و باغ موزه منطقه‌ای نسبت به دو سه سال گذشته وضعیت بسیار خوبی قرار دارد به طوری كه پیشرفت این پروژه نسبت به گذشته تقریباً دو برابر شده است.
پيشرفت 65 درصدی باغ موزه منطقه‌ای و مشاهير فارس
مدیركل میراث فرهنگی فارس از پیشرفت بیش از 65 درصدی دو پروژه باغ موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر خبر داد و گفت: اگر بتوانیم اعتبارات بیشتری به پروژه‌ها تزریق كنیم شاید بتوانیم بخش‌هایی از آن را به اتمام برسانیم.
نیاز 30 میلیارد تومانی باغ موزه منطقه‌ای و مشاهیر فارس
وی با بیان اینكه بیش از 30 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است، گفت: تلاش می‌كنیم بخش‌هایی از آن را از روش‌های دیگر تأمین اعتبار كنیم تا سریع‌تر پیش روند.
امیری بیان كرد: اگر اعتبار این موزه‌ها تأمین می‌شد قاعدتاً باید تا پایان سال 96 بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری برسد در عین حال تلاش می‌كنیم تا با تأمین اعتبار بخش‌هایی از باغ موزه مشاهیر را تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسانیم.
captcha