300 روحانی در مدارس زنجان نماز جماعت اقامه می‌کنند
کد خبر: 3563297
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
در همایش مبلغان طرح امین عنوان شد:

300 روحانی در مدارس زنجان نماز جماعت اقامه می‌کنند

گروه فرهنگی: همایش مبلغان و مدیران مدارس مجری طرح امین در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، همایش مبلغان و مدیران مدارس مجری طرح امین صبح امروز دوشنبه 27 دی‌ماه در زنجان برگزار شد.

تعامل با دانش‌آموزان؛ فاکتور موثر در پیشبرد اهداف طرح امین

در این همایش آیت‌الله ‌علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: مدارس امین یکی از فرصت‌های خوب برای توجه به موضوعات تربیتی است و بستر لازم برای حضور طلبه‌ها در مباحث آموزشی در طرح‌های امین و روشنا فراهم شده است.

آیت‌الله خاتمی همراهی و تعامل با دانش‌آموزان را یکی از فاکتورهای موثر در پیشبرد اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: مبلغان در مدارس به عنوان الگو محسوب می‌شوند و باید بدانیم مهم‌تر از طرح، نوع اجرا است و مجریان باید ایمان داشته باشند و در اجرا دل بسوزانند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه تربیت افراد جامعه، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها موضوع سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی و آموزش در دستور کار قرار گرفته است و حتی در برخی از این کشورها این موضوع از دوران جنینی آغاز شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در بعضی از کشورها به معلمی به عنوان آخرین شغل نگریسته می‌شود، تاکید کرد: در دین اسلام تاکید شده افرادی به کار تربیت و تعلیم بپردازند که از نخبگان جامعه بوده و به این کار علاقه داشته باشند.

توانایی خواندن و نوشتن یک نعمت الهی است

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حسن بیات،‌مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان اظهار کرد: توانایی خواندن و نوشتن یک نعمت الهی است وظیفه افراد توانمند در این حوزه است که این علاقه‌مندان به فراگیری علوم را هدایت کنند به‌ویژه در سایه نعمت وحدت و همدلی که در جامعه وجود دارد باید برای تربیت فرزندان تلاش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بیات با اشاره به جنگ نرم و هجمه دشمنان تاکید کرد: دشمن بر انسانیت هجمه وارد کرده است و این هجمه بر کشورهای اسلامی بیش از سایر کشورها است، همین موضوع مسؤولیت مومنان برای تبیین اسلام و نشان دادن راه حقیقی سعادت افزایش می‌دهد.

300 روحانی در مدارس استان نماز جماعت اقامه می‌کنند

در ادامه این همایش محمود عباسی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد:‌ کمیته همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در سال‌های اخیر فعالیت خود را افزایش داده و این کمیته در شاخه‌‌های مختلفی فعالیت می‌کند.

عباسی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری 220 روحانی به مناطق دوردست استان اعزام شدند، تصریح کرد: ائمه جمعه 10 ناحیه آموزشی نیز با اقتدا به نماینده ولی فقیه در استان زنجان روزهای یکشنبه در مدارس مناطق خود جهت اقامه نماز جماعت حاضر می‌شوند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 300 روحانی در سطح استان برای اقامه نماز در مدارس بسیج شده‌اند، گفت: نزدیک به 400 فرهنگی نیز در سطح مدارس به عنوان پیش‌نماز در مدارس فعالیت می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها نشان داده است حضور روحانی در مدارس به ویژه مدارس شبانه‌روزی نقش موثر و مفیدی در تربیت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند، تصریح کرد:‌19 مدرسه در سطح استان مجری طرح تربیتی امین هستند و طرح روشنا نیز در 10 مدرسه سمپاد با حضور روحانیان اجرا می‌شود.

captcha