ساخت میدان «نقش امام» خمین از سال 96 اجرایی می‌شود
کد خبر: 3563116
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
پاکزاد:

ساخت میدان «نقش امام» خمین از سال 96 اجرایی می‌شود

گروه اجتماعی: شهردار خمین گفت: احداث میدان «نقش امام(ره)» با طراحی و معماری ایرانی اسلامی در جوار بیت تاریخی حضرت امام(ره) که یکی از پر جاذبه‌ترین اماکن تاریخی شهرستان خمین است می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار باشد.

حسین پاکزاد، شهردار خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با بیان اینکه خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی، تنها شهرستانی است که واحد فرهنگی و هنری به آن اختصاص پیدا کرده گفت: در اولین اقدام واحد فرهنگی و هنری شهرداری، کتابخانه تخصصی در حوزه شهرداری  با 2 هزار جلد کتاب با هدف آشنایی مردم و مراجعه کنندگان با قوانین شهرداری راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: اساسنامه این واحد ویژگی‌های فضای مبلمان شهری، جمع آوری بنرهای غیرقانونی، ابعاد تابلوی مغازه‌ها و اساسنامه تبلیغات شهری را مشخص می‌کند.
پاکزاد با اشاره به عدم مشارکت هنرمندان در زیباسازی شهر خمین اظهار کرد: این کمبود در زیباسازی شهرستان مشاهده می‌شود چراکه نماد میادین در سطح شهر تناسبی با نام آنها ندارد، برای نامگذاری میادین و خیابان‌های خمین، احساسی و بدون تفکر تصمیم گرفته می‌شود و به همین علت نام بعضی میادین برای مردم نا آشناست.
وی با اشاره به ماده 16  شهرداری‌ها گفت: در این ماده ردیف بودجه‌ای برای کمک شهرداری‌ها به مؤسسات و خیریه‌هایی که فعالیت آنها به نفع عموم مردم است در نظر گرفته شده، در ماده 17 نیز کمک به اشخاص بی‌بضاعت، در راه ماندگان، کفن و دفن اموات بی‌کس، تهیه کتاب برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
شهردار خمین افزود: همچنین شهرداری می‌تواند بر اساس این مواد، برای  برگزاری برنامه‌ها، همایش‌ها، ایاب و ذهاب فعالان قرآنی و اهدای جایزه در مسابقات، کمک مالی و غیرمالی کند.
پاکزاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساخت میدان «نقش امام»(ره) درخمین از سال 96 آغاز خواهد ‌شد گفت: میدان نقش امام (ره) در خمین به منظور ساماندهی مبلمان شهری و عناصر آن با هدف ایجاد محیطی جذاب و دلپسند، برای ارتقای جایگاه گردشگری خمین طراحی شده است.
وی ادامه داد: ایجاد یک میدان بزرگ چند منظوره در کنار بیت قدیمی حضرت امام خمینی(ره) و مجتمع فرهنگی و هنری آن از دیگر اهداف این طرح عنوان شده که به عقیده کارشناسان و مسئولان این شهرستان بر جذابیت گردشگری خمین می‌افزاید.
شهردار خمین با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه میدان نقش حضرت امام(ره) از سال 86 آغاز شد اظهارکرد: احداث میدان نقش امام(ره) با طراحی و معماری ایران اسلامی در جوار بیت تاریخی حضرت امام(ره) که یکی از پر جاذبه‌ترین اماکن تاریخی شهرستان خمین است می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی و اقتصاد این شهر بسیار تاثیر گذار باشد .
وی بیان کرد: احداث اماکن اقامتی، تفریحی و پذیرایی، سالن اجتماعات، بازارچه صنایع دستی و واحدهای عرضه سوغات خمین تأثیر بسزایی در جذب گردشگر و افزایش درآمد اقتصادی این شهر خواهد گذاشت.
پاکزاد با بیان اینکه برخلاف رکود اقتصادی در سال اخیر تمام پروژه‌های شهرداری خمین پیشرفت فیزیکی داشته خاطرنشان کرد: افتتاح بلوار گردان روح‌الله همزمان با سفر ریاست جمهوری به خمین، احداث بلوار و میادین جدید برای تسهیل در عبور وسایل نقلیه از جمله این پروژه‌ها بوده است.
captcha