انتخاب رئیس کانون مداحان فارس/ رفتار و گفتار مداحان یكی باشد
کد خبر: 3562478
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

انتخاب رئیس کانون مداحان فارس/ رفتار و گفتار مداحان یكی باشد

گروه اجتماعی: طی مراسمی انتخابات اعضای هیئت رئیسه کانون مداحان فارس برگزار و کاظم محمدی به‌عنوان رئیس این کانون انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس، انتخابات اعضای هیئت رئیسه كانون مداحان استان فارس برگزار شد كه در آن كاظم محمدی  به‌عنوان رئیس کانون مداحان، سید علی فقیه به‌عنوان نائب رئیس و سید عباس موسوی  به‌عنوان دبیر کانون مداحان فارس برای دو سال انتخاب شدند.
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در این مراسم به مسئولیت مهم و خطیر مداحان اشاره کرد و گفت: کار و عمل مداحان باید در راستای ایجاد وحدت و همدلی باشد و بستر همگرایی را در جامعه فراهم کند.
وی اظهار كرد: اشکی که مداحان  بر چشمان مردم جاری می‌کنند زمینه‌ساز قبولی توبه است و پاکی جسم و روح را به همراه دارد.
مهرابی با بیان اینکه  مداحان بستری را فراهم می‌کنند که رنگ و بوی خدایی دارد، بیان کرد: جای که بوی خدا می‌دهد صبغه اخلاص به خود می‌گیرد.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس، مداحان را الگوی اخلاقی جامعه  بیان کرد و گفت: مردم علاوه برصدای خوب و دلنشین مداحان،  خواهان شنیدن مطالب مستند از آن‌أها هستند.
وی با تأكید به روز بودن علم مداحان گفت با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و گستردگی فضای مجازی مداحان باید از مطالب مستند استفاده  کنند.
دانش با بیان اینکه رفتار و گفتار مداحان باید با عملشان یکی باشد، ولایت‌مداری را یادآور شد و گفت: دفاع از ولایت باید اولویت اول مداحان باشد.
در ادامه کاظم محمدی که برای دوسال دیگر به عنوان رئیس کانون مداحان فارس انتخاب شد، طی سخنانی گفت: کانون مداحان فارس به کمک سازمان تبلیغات اسلامی جهت سازماندهی، آموزش، هدایت و نظارت بر عملکرد مداحان به‌ویژه مسائل اخلاقی فرد مداح، شیوه‌های مداحی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: تمام تلاش کانون مداحان  برای تحقق منویات مقام معظم رهبری  در این موضوع است وتلاش خواهیم کرد به کمک همه اعضا کانون و مسئولان مداحان جوان را شناسایی و نسبت به آموزش مداحان پیشکسوت اقدام کنیم.
محمدی یکی ازاهداف کانون مداحان را اصلاح شیوه‌های عزاداری و نظارت بر مجریان بیان کرد و گفت: تمام تلاش کانون مداحان  برای تحقق منویات مقام معظم رهبری  در این موضوع است.
captcha