100 هزار ویزا در ایام اربعین حسینی در فارس صادر شد/ اعزام 30 كاروان عتبات عالیات در هفته
کد خبر: 3562196
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
زینلی:

100 هزار ویزا در ایام اربعین حسینی در فارس صادر شد/ اعزام 30 كاروان عتبات عالیات در هفته

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان فارس از صدور یك‌صد هزار ویزا در ایام اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت:‌ به دلیل اینكه كنسولگری عراق را به شیراز منتقل كردیم توانستیم میزان ویزای صادر شده را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس عصر دیروز، 23 دی‌ماه در همایش عتبات عالیات دانشگاهیان این استان كه در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینكه روزانه 3 كاروان عادی و هفته‌ای یك پرواز به عتبات عالیات در این استان انجام می‌شود،‌ گفت: به طور كلی در هفته 30 كاروان از استان فارس به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینكه كاروان‌های دانشجویان برای ما اهمیت فراوانی دارد چرا كه می‌توانند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند، افزود: بحمد الهی اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دانشگاه‌های فارس نهادینه شده است و فرهنگ خوب زیارت از این طریق به قشر دانشگاهی ما انتقال می‌یابد.
زینلی اظهار كرد: كاروان‌های اعزامی از استان فارس به دلیل وجود حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به نام كاروان‌های «از حرم تا حرم» به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
مدیر حج و زیارت استان فارس همچنین به اعزام زائران حسینی در ایام اربعین اشاره كرد و گفت:‌ در دو سال گذشته ما تنها موفق به اخذ ویزا برای 15 هزار نفر از استان فارس می‌شدیم اما از سال گذشته تاكنون به دلیل اینكه كنسولگری عراق را به شیراز منتقل كردیم، این مقدار در سال گذشته به صدور 64 هزار ویزا و امسال نیز به 100 هزار ویزا رسید.
وی در ادامه از فعالیت 140 دفتر زیارتی و 3 هزار كارگزار زیارتی در این استان خبر داد و گفت: بحمد الهی كارگروه فرهنگی دانشجویان در دانشگاه شیراز نیز تشكیل شده است تا بتوانند تعامل و همكاری مناسبی در این زمینه برای اعزام دانشگاهیان با ما داشته باشند ضمن اینكه ما پذیرای پیشنهادات دانشگاهیان در این زمینه هستیم.
captcha