مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گشاینده انسدادهای پیش‌روی جامعه و انقلاب بود
کد خبر: 3562051
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
افشانی:

مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گشاینده انسدادهای پیش‌روی جامعه و انقلاب بود

گروه اجتماعی: استاندار فارس با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش بزرگی در عمران و آبادانی این سرزمین داشت، گفت: ایشان گشاینده انسدادهای پیش روی جامعه و انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس امروز، 23 دی‌ماه در همایش ملی «زبان و هویت» كه در هتل همای شیراز برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آن عالم ربانی از نادران دوران ما بود.
وی با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش بزرگی در عمران و آبادانی این سرزمین داشت و كارهای بزرگی را در كشور شروع كرد و یا به پایان رساند، گفت: ایشان گشاینده انسدادهای پیش روی جامعه و انقلاب بود.
افشانی با تأكید بر اینكه مردم ما قدرشناسند و قدر خدمتگزاران صادق خود را می‌شناسند، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در كنار مردم بود و مردم در بدرقه او نشان دادند كه قدردان هستند و اصولاً قدرشناسی جزو فرهنگ غنی مردم ایران است كه خدمتگذاران خود را فراموش نمی‌كنند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه زبان چیزی است كه بیش از همه، جامعه ما را به هم مرتبط می‌سازد، گفت: زبان در حكم اسكلت و سازه‌ای است كه اقوام و ادیان مختلف را در كشور به هم پیوند داده و بین تمام اقشار پیوند محكمی ایجاد كرده و انسجام ملی حاصل آن به‌شمار می‌رود.
وی، زبان را ابزار ارتباط بشر دانست كه بدون آن امكان مبادله‌ای وجود نداشت و با تاكید براین نكته كه تضعیف زبان، به‌معنای تضعیف هویت ملی یك ملت است، گفت:‌ برای حفظ وحدت و یكپارچگی باید هر روز زبان ملی ما تقویت شود و این كار بر عهده متخصصان و بزرگان زبان و ادب این سرزمین است.
افشانی ابراز امیدواری كرد كه برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش ملی زبان و هویت، باعث تقویت زبان و ادب پارسی، بنیان‌های ملی و استحكام وحدت و یكپارچگی مردمان این سرزمین شود.
captcha