پیام تسلیت مقام معظم رهبری، توطئه فرصت طلبان را خنثی کرد
کد خبر: 3561942
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
امام جمعه کاشمر در مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی:

پیام تسلیت مقام معظم رهبری، توطئه فرصت طلبان را خنثی کرد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کاشمر به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت فقید سعید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این پیام تمام توطئه‌های بدخواهان و فرصت‌طلبان که درصدد هستند از هر فرصتی به نفع خود سوء استفاده کنند را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، 22 دی ماه در سومین روز از رحلت فقید سعید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و در مراسم بزرگداشتی که در محل مصلای نماز جمعه کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار، یاور و همراه مقام معظم رهبری و حامی و پشتیبان ‌نظام ‌بود.
وی با اعلام اینکه این مراسم به ‌پاس تجلیل از خدمات ارزشمند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شده است، عنوان کرد: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از شاگردان ‌و دست پروردگان امام‌ راحل بود که در سال ۴۲ هم‌زمان با آغاز حرکت انقلاب و قیام‌ امام راحل، به ایشان ‌پیوست.
طباطبایی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه به‌عنوان نیرویی فداکار و شاگرد امام راحل و نیروی باهوش و با استعداد در خدمت ایشان بود و امام خمینی(ره) علاقه و اعتماد خاص و ویژه‌ای به وی داشت، گفت: آیت‌الله هاشمی در قبل از انقلاب با زندان رفتن و تحمل شکنجه‌های بسیار، مشکلات زیادی را متحمل شد، در بعد از انقلاب نیز با وجود هجمه‌های دشمنان و تهدیدات استکبار و از سویی اضطراب مردم، در خطبه‌های نماز جمعه تهران، باصلابت، خونسردی و اعتماد به نفس، مسائل و مشکلات کشور را تفسیر می‌کرد و می‌گفت که چگونه باید در برابر دشمن بدون هیچ‌ مشکلی ایستادگی کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که در شرایط سخت اقتصادی، دشمنان تهدید کرده بودند جلوی صدور نفت به ایران را می‌گیرند اما آیت‌الله هاشمی با شجاعت خاصی در نماز جمعه اعلام کرد در صورت چنین اتفاقی دیواری از آتش سلاح در تنگه هرمز ایجاد خواهیم کرد به‌گونه‌ای که هیچ کشتی جرات عبور از این تنگه را نداشته باشد و این موجب شد دشمنان حرف خود را پس بگیرند.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه باصلابت صحبت می‌کرد و تحلیل‌های عمیق، درست و به روز داشت، اظهار کرد: ایشان در زمانی که مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشت زحمات بسیاری برای این کشور کشید.
وی همچنین به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت فقید سعید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و با بیان اینکه این پیام تمام توطئه‌های بدخواهان و فرصت‌طلبان که درصدد هستند از هر فرصتی به نفع خود سو استفاده کنند را خنثی کرد، افزود: بدون شک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقامی ممتاز و شخصیتی نستوه و پرتلاش بود که برای نظام و انقلاب زحمات بسیاری کشید.
وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم و مسئولان نظام در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که مردم همچنان خواهان نظام، انقلاب و رهبری هستند، تصریح کرد: بدون شک اگر آیت‌الله هاشمی یار امام و رهبری نمی‌بود با این شکوه از وی تجلیل نمی‌شد.
یادآور می‌شود، در این مراسم برخی از قاریان شهرستان به قرائت ایاتی از قرآن کریم پرداختند.
captcha