مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ولایت‌پذیری است
کد خبر: 3561783
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ولایت‌پذیری است

گروه سیاسی: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ولایت‌پذیری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌پور، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در مسجد بزرگ دانشگاه بو‌علی‌سینا برگزار شد، اظهار کرد: وجود ارتباط ولایی در انسان باعث ارزشمند شدن و ایجاد خیر در زندگی او می‌شود و تحت ولایت اهل‌بیت(ع) زندگی کردن مهمترین معیار زندگی انسان است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اینگونه زندگی کرد.
وی با بیان اینکه در دایره خلقت آنچه به انسان جایگاه بالایی می‌دهد، زندگی ولایی او است، ادامه داد: امام خمینی(ره) قیام و نهضتی را آغاز کردند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی بود که در این بین، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در به ثمر رساندن انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی نقش ویژه و مهمی داشت.
فاطمی‌پور عنوان کرد: امام خمینی(ره) در این مسیر یاران باوفایی مانند شهید مطهری، شهید باهنر و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی داشتند و در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد مجاهدت‌های زیاد این یاران بودیم که این افراد برای انقلاب اسلامی از هیچ چیز کم نگذاشتند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت، تصریح کرد: این بدان معناست که ایشان آماده بود تا جان خود را به انقلاب اسلامی هدیه کند و این بسیار باارزش و ارزشمند است، ایشان 60 سال در به ثمر رساندن اهداف انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت کرد که تلاش خستگی‌ناپذیر او درس بزرگی برای افراد جامعه است.
فاطمی‌پور تشریح کرد: اگر در جامعه اسلامی انسان‌ها باهم بردار هستند به علت وجود ولایت است  و ولایت‌پذیری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مهمترین ویژگی ایشان بود چرا که مشاهده می‌کنیم پس از رحلت امام خمینی(ره) با وجود اختلاف‌نظرها و تنش‌های زیادی که در آن زمان به وجود آمده بود، ایشان در مجلس خبرگان رهبری پایبند عهد خود با امام راحل(ره) ماندند.
معاون نهاد نهایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خود را خرج انقلاب اسلامی کرد و هیچ‌گاه از نظام جمهوری اسلامی خروج نکرد و شاخصه‌هایی که در افراد جامعه اسلامی برای کمک به مسیر ولایت باید وجود داشته باشد، در ایشان به خوبی شکل گرفته بود.
وی تقوا را یکی از این شاخصه‌های آیت‌الله‌هاشمی عنوان کرد و گفت: ورع و تقوا در وجود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی موج می‌زد و دین‌داری ایشان زبانزد خاص و عام بود، ایشان در معرض اتهامات زیادی قرار گرفت چراکه در بطن جامعه قرار گرفته بود و این اتهامات را به جان خرید.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه پیام تسلیت رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه قرائت شد.
captcha