اهتزاز پرچم پایتخت جوانان جهان اسلام در جوار آرامگاه حافظ/ برنامه‌های افتتاحیه تشریح شد
کد خبر: 3559988
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
كامياب خبر داد:

اهتزاز پرچم پایتخت جوانان جهان اسلام در جوار آرامگاه حافظ/ برنامه‌های افتتاحیه تشریح شد

گروه اجتماعی: مدیركل ورزش و جوانان استان فارس در تشریح برنامه‌های افتتاحیه شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام از برافراشتن پرچم این عنوان در روز یكشنبه، 19 دی‌ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی رو به‌روی آرامگاه حافظ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حیدرعلی کامیاب، مدیركل ورزش و جوانان استان فارس امروز، 16 دی در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های افتتاحیه شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام پرداخت و گفت: این مراسم در روز دوشنبه، 20 دی‌ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینكه در سومین كنفرانس كشورهای همكاری اسلامی شیراز به عنوان پایتخت جوانان 56 كشور اسلامی انتخاب شده است، افزود: در مراسم افتتاحیه 20 میهمان خارجی از این كشورها حضور خواهند داشت.
كامیاب با تصریح اینكه میهمانان برای برافراشتن پرچم شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام در روز یكشنبه، 19 دی‌‌ماه وارد شیراز خواهند شد، گفت: در این مراسم پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام رو به روی آرامگاه حافظ برافراشته خواهد شد و همچنین نقشه راه اجرای 7 برنامه بین‌المللی در طول یكسال با حضور كشورهای اسلامی در این مراسم امضا می‌شود.
دبیر ستاد شیراز، پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار كرد: در مراسم افتتاحیه كلید پایتختی جوانان جهان اسلام كه پیش از این به‌مدت دو سال متعلق به استانبول تركیه بوده است،‌ به جوانان شیراز اهدا خواهد شد.
وی با تصریح اینكه در حال حاضر شیراز به مدت یكسال به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده است كه در طی این ایام برنامه‌های متنوعی در آن برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها با حضور جوانان 56 كشور اسلام برگزار خواهد شد كه از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی، گردشگری، فرهنگی و غیره اشاره كرد.
كامیاب از هزینه قریب 6 میلیارد تومان برای این عنوان خبر داد و گفت: مسلماً به وسیله برگزاری برنامه‌های متعدد با حضور جوانان جهان اسلام شهر شیراز و استان فارس بیش از پیش به جهانیان معرفی شده و این هزینه‌ها به مردم این شهر بازخواهد گشت.
مدیركل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینكه این استان یكی از چهار استان برگزاركننده جام جهانی فوتسال در سال 2020 خواهد بود، گفت: علاوه بر این‌ها در اردیبهشت‌ماه سال آینده مسابقات بین‌المللی شطرنج و رقابت‌های آسیایی وزنه‌برداری در شیراز برگزار خواهد شد.
وی تأكید كرد:‌ بحمد الهی همه امکانات و برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی شایسته و در خور شأن شیراز برای پایتختی جوانان اسلام در این شهر انجام شده است و هیچ دغدغه‌ای برای میزبانی وجود ندارد.
كامیاب در بخش پایانی سخنان خود با تأكید بر اینكه عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام متعلق به تمام مردم شیراز و استان فارس است، گفت: پایتخت جوانان اسلام بودن برای کشور بسیار مهم است لذا تلاش ما بر اجرای برنامه های با کمیت و کیفیت در مدت زمان پایتختی شیراز است.
captcha