گلباران حرم امامین عسكریین(ع) به‌همت شیرازی‌ها
کد خبر: 3559986
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
امشب صورت می‌گیرد؛

گلباران حرم امامین عسكریین(ع) به‌همت شیرازی‌ها

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از گلباران حرم مطهر امامین عسكریین(ع) در سامرا همزمان با ولادت امام حسن عسكری(ع) به‌همت مردم شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 16 دی‌ماه از اهدای 5 هزار شاخه گل طبیعی نفیس به حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا همزمان با شب ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس طبق برنامه‌های هرساله برای بار پنجم با همت مردم شهر شیراز، گل‌آرایی حرم مطهر حضرت امام هادی(ع)، حضرت امام حسن عسکری(ع)، حضرت نرگس خاتون(س) مادرگرامی حضرت صاحب الزمان (ع) و حضرت حکیمه خاتون خواهر بزرگوار امام هادی (ع) را در برنامه خود قرار داده است.
قاسمی با بیان اینکه این برنامه جزو برنامه‌های هر ساله ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بود و خواهد بود، ادامه داد: لطف وعنایات خاصه اهل بیت رسول‌الله(ص) به مردم شیراز سبب شده درهر سال اهالی سومین حرم اهل بیت(ع) با اهدا و نثار شاخه گل‌های نفیس میلاد پر خیر برکت امام یازدهم  شیعیان و پدر بزرگوار حضرت حجت‌بن الحسن‌العسکری(عج) را در جوار حرم مطهر آن امامان آسمانی جشن بگیرند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس، تمام گل‌های مورد استفاده در این کار را طبیعی و مجلسی برشمرد و گفت: پنج هزار شاخه گل مورد استفاده شامل گل‌های لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه‌ای آن و همچنین گل میخک و گلایل و انوع برگ‌های تزئینی است که تماماً از بازار ایران خریداری و در این حرکت ماندگار استفاده می‌شود.
وی در پایان با اشاره به این موضوع که تمامی هزینه ‌ای این کار ماندگار را مردم شیراز از نذورات خود پرداخت می‌کنند، افزود: مردم ولایت دوست شیراز با این کار و ایفای نقش موثر در امر بازسازی، نوسازی و توسعه آن حرم‌ها، بارگاه‌های نور و قبه‌های بهشتی، بارها ارادت خاص و ویژه خود را به این خاندان مکرم و مطهر به اثبات رسانده‌اند.
captcha