راه‌اندازی 25 مدرسه امین در خوزستان
کد خبر: 3559478
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

راه‌اندازی 25 مدرسه امین در خوزستان

گروه معارف: مدیر حوزه علمیه خوزستان، به وضعیت مدارس امین در کشور و استان پرداخت و اظهار کرد: مدارس امین در سطح کشور به دو قسمت «سطح الف» و «سطح ب» تقسیم‌بندی می‌شوند و هم‌اکنون حوزه علمیه خوزستان مفتخر به در اختیار داشتن بیش از ۲۵ مدرسه «سطح الف» در خوزستان بوده و در آینده‌ای نزدیک بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفت: هم‌اکنون بیش از ۵۰ مدرسه علمیه از سطح ۱ تا ۳ در سطح استان مشغول به فعالیت است که از این تعداد ۴۳ مدرسه دارای کد رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هستند.

وی تقویت حوزه علمیه خوزستان در مسائل پژوهشی را یکی از توفیقات حاصله برشمرد و گفت: اگرچه حوزه علمیه خوزستان در عرصه پژوهشی دچار نقص‌هایی بود، اما با تغییرات صورت گرفته در رأس این معاونت، شاهد برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی هستیم که درخشش طلاب خوزستانی در جشنواره علامه حلی یکی از این توفیقات است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، به وضعیت مدارس امین در کشور و استان پرداخت و اظهار کرد: مدارس امین در سطح کشور به دو قسمت «سطح الف» و «سطح ب» تقسیم‌بندی می‌شوند و این تقسیم‌بندی بدین‌صورت است که اگر کلیه کادر مدیریتی مدرسه‌ای اعم از مدیر و معاونان، از سوی مدیریت استانی یک حوزه انتخاب شود، آن مدرسه در رده‌بندی «الف» جای گرفته و اگر حوزه‌های علمیه صرفاً به اعزام مبلغ به مدارس اکتفا کنند، مدرسه مورد هدف جز مدارس رده «ب» قرار می‌گیرد. هم‌اکنون حوزه علمیه خوزستان مفتخر به در اختیار داشتن بیش از ۲۵ مدرسه «سطح الف» در خوزستان بوده و در آینده‌ای نزدیک بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

بهرام پور، در پایان با اشاره به استقبال کلیه مسئولین استانی همچون مدیرکل آموزش‌وپرورش و همچنین خانواده‌ها از راه‌اندازی مدارس امین، گفت: اگرچه در ابتدای راه عده‌ای گمان می‌کردند که حوزه توان اجرایی و راهبری مدارس تحصیلی را ندارد؛ اما به فضل خداوند متعال امروز مدارس امین استان خوزستان از حیث علمی و تربیتی جز برترین مدارس کشور قرار گرفته و رضایت خانواده‌ها و همچنین استقبال والدین برای ثبت‌نام فرزندشان در این گونه مدارس، علتی بر این سخن است.

captcha