ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در شیراز پایان یافت + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3557770
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در شیراز پایان یافت + اسامی برگزیدگان

گروه فرهنگی: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب شب گذشته، 8 دی ماه با حضور شاعران انقلابی داخلی و خارجی و با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در تالار سینا و صدرای شیراز برگزار شد.
این جشنواره با حضور 70 شاعر از کشورهایی نظیر آذربایجان، سوریه، هلند، تاجیکستان، کویت و غیره طی روزهای 7 و 8 دی ماه با جاری با گلباران آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز برگزار شد.
محمد کرم‌اللهی، دبیر اجرایی این جشنواره در حاشیه مراسم اختتامیه گفت: در مجموع 708 اثر از200 شاعر به این جشنواره ارسال شده که 27 اثر برگزیده تجلیل شد.
وی افزود: در بخش بین‌الملل هم شاعرانی از کشور سوریه، تاجیکستان، آذربایجان، عراق، لبنان و کویت اشعار خود را در زمینه‌های انقلاب کشورهای خود و بهار اسلامی قرائت کردند.
کرم‌اللهی با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: موضوعات این جشنواره عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است و اشعار در 2 قالب شعر نو و کهن ارائه شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و کشف استعدادهای برتر است، گفت:  در بخش بین‌الملل جشنواره شعر انقلاب از ۲۵ کشور در حوزه بیداری اسلامی و فارسی ۲۰۵ اثر دریافت شده است.
رئیس حوزه هنری فارس در پایان گفت: ششمین جشنواره شعر انقلاب در حالی به کار خود پایان داد که مقرر شد این جشنواره تا چهار سال آینده در شیراز برگزار شود.  
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم برگزیدگان این جشنواره به شرح ذیل معرفی و تجلیل شدند.
شعر نو:
عباس باقری، اول
اسماعیل محمدپور، دوم
اشکان پناهی، سوم

مقاله:
غزاله صباغیان طوسی، اول
اسماعیل محمدپو از گیلان، دوم
نجمه طاهری از کرمان، سوم

تک اثر با موضوع شعر نو:

مصطفی توفیقی از مشهد، دوم
علی سلیمانی از تهران، سوم مشترک
محمد برزگر از فارس، سوم مشترک

شعر کهن:
محمد حسین ملکیان، دوم
خدابخش صفادل، سوم
این گزارش می‌افزاید، در بخش تک‌اثر شعر نو هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه اول، دوم و سوم ندانستند. همچنین در این جشنواره در بخش‌های مختلف افرادی به‌عنوان شایستگاه تقدیر معرفی شدند. امان‌الله میرزایی در بخش تک‌اثر شعر نو، امیر خسروی، پیام جهانگیری، ملیحه السادات قاضی و مریم فرضی در این بخش تقدیر شدند.
ساجده تقی‌زاده شایسته تقدیر در بخش پژوهش و محور کتاب شناخته شد و رضا نیکوکار در بخش مجموعه شعر کهن موردتقدیر قرار گرفت.
جایزه ویژه دوره ششم جشنواره شعر انقلاب به سه چهره پیشکسوت با نام‌های مرحوم نصرالله مردانی، سیدمحمود سجادی و قادر طهماسبی اهدا شد. این در حالیست که هدیه ویژه دبیر هنری جشنواره به رضا نیکوکار شاعر گیلانی اهدا شد.
همچنین در این مراسم از شاعران انقلابی خارجی نظیر سید احمد حسینی از پاکستان، زامیق محموداف از جمهوری آذربایجان، شاه‌منصور خواجه‌اف از کشور تاجیکستان، محمود سرخو از کویت، محمدامین الکرخی عراقی مقیم هلند و هیلانه عطاءالله از کشور سوریه تجلیل به عمل آمد.
captcha