سردار آبنوش؛ سخنران روز 9 دی در همدان
کد خبر: 3557298
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

سردار آبنوش؛ سخنران روز 9 دی در همدان

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برنامه بزرگداشت 9 دی‌ماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین آن در همدان و در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با سخنرانی سردار آبنوش، جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان درباره برنامه‌های 9 دی به عنوان روز «بصیرت و میثاق با ولایت» در همدان اظهار کرد: برنامه بزرگداشت 9 دی ماه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که شاخص‌ترین آن در همدان و در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با سخنرانی سردار آبنوش برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بزرگداشت این حماسه از چهارم دی ماه آغاز شده و تا 9 دی ادامه دارد، ادامه داد: جهاددانشگاهی همدان به مناسبت حماسه 9 دی برنامه‌ای در روز ششم دی ماه با عنوان «عصر شعر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس» برگزار می‌کند و باید توجه کرد که 9 دی حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور است و باید با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی این مراسم با شکوه برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری 185 جلسه بصیرت‌افزایی و نشست روشنگری در مساجد و پایگاه‎های بسیج همدان همزمان با حماسه 9 دی خبر داد و گفت: دو مراسم در شب نهم و دهم دی ماه درنظر گرفته شده است به طوریکه یک برنامه در مسجد فاطمیه شهرک شهید بهشتی و مراسم دیگر دهم دی‌ماه در مسجد ابوذر در میدان شاهد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه 185 نشست روشنگری برای بزرگداشت حماسه نهم دی درنظر گرفته شده که با هماهنگی سپاه در مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود، اذعان کرد: در هر شهرستانی برنامه شاخص با آن درنظر گرفته شده است.

حماسه 9 دی محصول بصیرت و ولایتمداری مردم است
فاضلیان حماسه 9 دی را محصول بصیرت و ولایتمداری مردم دانست و با اشاره به اینکه هر سال باید نسبت به پاسداشت این حماسه عظیم کوشید، تصریح کرد: با توجه به ترفندهای مختلف دشمنان داخلی و خارجی نظام، تبیین چرایی رخداد این حماسه را باید به طور قوی در برنامه گنجاند.
وی  با بیان اینکه انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هيئت‌های مذهبی و مساجد، عزاداران حسينی را خشمگین کرد، گفت: از زمانیکه جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید و  فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشیده شد، دیگر صبر ملت ایران اسلامی لبریز شد.
فاضلیان عنوان کرد: در واقع شب شام غریبان درحالیکه یاران باقیمانده در ویرانه‌های دشت کربلا اشک درچشمانشان حلقه زده بود و می‌گریستند، یاران امام راحل(ره) نیز از هتک حرمت به ائمه اطهار(ع) و دسته عزاداری سالار شهیدان، خون می‌گریستند و این بی‌احترامی مزید علت بر اندوه جانگداز آنان شده بود.

9 دی روز تشییع جنازه فتنه بود
وی با تأکید بر اینکه این امر به این علت بود که بی‎حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت، افزود: نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله(ع) سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما درپایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.
وی اظهار کرد: مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه هایی مبنی بر راهپیمایی در روز ۹دی برای اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی با شکوه و به یادماندنی زدند؛ در این روز بود که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی و سران کشورهای غربی و فتنه گران شوکه شدند چرا که آنان هرگز تصور نمی کردند، 9 دی روز تشییع جنازه فتنه باشد.
captcha