آغاز به‌كار جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در جوار آرامگاه خواجه راز
کد خبر: 3557159
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

آغاز به‌كار جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در جوار آرامگاه خواجه راز

گروه فرهنگی: مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب با حضور جمعی از شاعران و فرهنگوران داخلی و خارجی در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب با حضور جمعی از شاعران و فرهنگوران داخلی و خارجی امروز، 7 دی‌ماه با گلباران آرامگاه خواجه راز در این مكان برگزار شد.
این جشنواره طی روزهای 7 و 8 دی‌ماه جاری در شهر مقدس شهر شیراز برگزار می‌شود كه در طی آن جمعی از شاعران برجسته كشورمان در مكان‌هایی نظیر آرامگاه حافظ، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سالن‌های سینا و صدرا به شعرخوانی و نغمه‌سرایی می‌پردازند.
محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس در حاشیه این مراسم گفت: ۱۱۰ هنرمند و شاعر برجسته و نخبه، در این جشنواره حضور خواهند داشت و از میان انبوه شاعران، ۲۷ شاعر به عنوان شعرای برتر این جشنواره انتخاب و معرفی شدند.
كرم‌اللهی با بیان اینكه این جشنواره به همراه گلباران آرامگاه‌های حافظ و سعدی به عنوان دو نماد غنی فرهنگ اسلامی همراه خواهد بود، گفت: محفل شعر انقلاب امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن سینا و صدرا همراه با شعرخوانی بزرگان ادبی برگزار می‌شود كه چند ناقد ادبی نیز در محفل شعرخوانی شعرا حضور خواهند یافت.
وی، آغازگر روز دوم این جشنواره را تشرف شاعران آئینی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برشمرد و گفت: این محفل در جوار حرم احمدبن موسی(ع) با شعرخوانی بزرگان و پیشكسوتان شعر كشور و همچنین با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان فارس برگزار خواهد شد.
كرم‌اللهی با تصریح اینكه مراسم اختتامیه  این جشنواره بعد ازظهر روز هشتم دی‌ماه در سالن سینا و صدرا برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم علاوه بر شعرخوانی، از بزرگان ادبی چون نصرالله مردانی و سیدمحمود سجادی تجلیل به عمل خواهد آمد.
رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: در آیین پایانی جشنواره همراه با حضور برگزیدگان در پنج بخش جوایزی تقدیم شرکت‌کنندگان خواهد شد و بین ممتازان نیز، برترین‌ها انتخاب‌شده و هدایایی به آنان اهدا می‌شود.

وی به بخش بین‌الملل این جشنواره اشاره كرد و گفت:‌ در بخش بین الملل این جشنواره 205 اثر از 25 کشورحوزه بیداری اسلامی به دبیرخانه جشنواره رسیده است که شش شاعراز هلند، سوریه، آذربایجان، پاکستان، کویت و لبنان میهمان ویژه در این جشنواره حضور دارند.
كرم‌اللهی گفت:‌ همچنین در این دوره از جشنواره از دو کتاب سکوت سرشار از هیاهو شامل شعرهای تازه شاعران عرب در حوزه مقاومت و بیداری اسلامی به ترجمه موسی بیدج و فائزه جمالی و کتاب امین زبان و ادب پارسی راهکارهای عملی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد زبان فارسی به گردآوری محمدحسن مقیسه رونمایی می‌شود.

رئيس حوزه هنري فارس در پايان اظهار كرد: فراخوان ششمین جشنواره بین المللی شعرانقلاب اوایل سال جاری اعلام شد که برای این جشنواره محورهایی از جمله عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رأفت ملی، گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در نظر گرفته شده است.
captcha