قرآن برای عمل کردن است/ اهمیت شناخت تفسیر برای حافظ و قاری قرآن
کد خبر: 3554739
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

قرآن برای عمل کردن است/ اهمیت شناخت تفسیر برای حافظ و قاری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: حائز رتبه اول مسابقات کشوری «مدهامتان» با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در برابر قرآن عمل کردن است، گفت: تفسیر قرآن یک مرحله جلوتر از حفظ و تلاوت است و اگر با تفسیر قرآن آشنا نباشیم نمی‌توانیم به آن عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» با درخشش خوزستان همراه بود؛ سید مهدی موسوی‌نسب نماینده استان خوزستان(اهواز) در رشته حفظ کل رتبه اول این مسابقات کشوری را از آن خود کرد.

سید مهدی موسوی‌نسب، حافظ کل قرآن و حائز رتبه اول مسابقات کشوری «مدهامتان» در گفت‌‌وگو با ایکنای خوزستان در خصوص مرحله کشوری یازدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. از ویژگی‌های این مسابقات حضور داوران و استادان باتجربه و پیشکسوت است.

وی که اولین حضور خود را در مسابقات مدهامتان تجربه کرده است، گفت: فضا و مکان برگزاری مسابقات و ارتباط متسابقان با یک دیگر هم خوب بود.

موسوی‌نسب ادامه داد: پیش از این در مسابقات ملی دانشجویان، مسابقات تلاوت سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه فرهنگیان و بسیج شرکت کرده‌ بودم. رتبه‌های اول استانی در مسابقات تلاوت و بسیج و رتبه اول کشوری در مسابقات دانشگاه فرهنگیان از رتبه‌هایی است که به دست آورده‌ام.

این حافظ قرآن گفت: از سال 89 شروع به حفظ قرآن کردم و طی 4 سال موفق به حفظ کل قرآن شدم. در این راه از تدریس و راهنمایی استادان؛ حسین‌ محمدی، ناجی حیدری، عبدالکاظم حیدری، مهدی دغاعله و ناصر دغاغله بهره مند شدم.

موسوی‌نسب  چهارشنبه‌ها جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم سیار در اهواز برگزار می‌کند؛ وی درباره این جلسات گفت: تفسیر قرآن خیلی مهم است. وظیفه اصلی ما در برابر قرآن عمل کردن است، تفسیر قرآن یک مرحله جلوتر از حفظ و تلاوت است و اگر با تفسیر قرآن آشنا نباشیم نمی‌توانیم به آن عمل کنیم.

مهدی موسوی نسب دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان خوزستان است و هم اکنون مشغول به تدریس و شغل معلمی است.

captcha