تخصیص بخشی از موقوفات به رسانه
کد خبر: 3551594
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
نوش‌آبادی تأکید کرد:

تخصیص بخشی از موقوفات به رسانه

گروه اجتماعی: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رابطه وقف و رسانه، گفت: همانطور که انتظار می‌رود رسانه ابزاری برای تعمیق فرهنگ وقف در جامعه باشد باید بخشی از موقوفات نیز در اختیار رسانه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، حسین نوش‌آبادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی امروز در همایش وقف و رسانه در محل سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، با اشاره به ابعاد وقف و پیامد آن در جامعه، گفت: وقف از مباحث مهم و حیاتی در جامعه اسلامی و کشور است.
وی افزود: در قرآن کریم به آیات بسیاری در رابطه با وقف اشاره شده و این نشان از اهمیت این سنت حسنه دارد.
نوش‌آبادی تصریح کرد: وقف یک تجارت سودآور از دیدگاه خداوند است و خداوند در قرآن از جهاد با مال به‌عنوان یک تجارت سودآور یاد کرده است.
رسانه؛ ابزار تعمیق بخش فرهنگ وقف
معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: گذشت از مال برای برخی از گذشتن جان سخت‌تر است به این علت، خداوند می‌فرماید شما با مالتان انفاق کنید.
نوش‌آبادی به لزوم تبیین وقف با ابزارهای فرهنگی درجامعه اشاره کرد و گفت: ما باید وقف را در جامعه به‌عنوان امری فرهنگی تبیین کنیم و از ابزار فرهنگ برای تقویت آن بهره بگیریم.
وی عنوان کرد: وقف اثرات فرهنگی و تربیتی برای جامعه دارد و ایجاد منابع ماندگار برای محرومین از دیگر آثار وقف در جامعه است.
معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز عصر رسانه و تکنولوژی است و تأثیرگذارترین رسانه‌ها به‌عنوان ابزارهای تعمیق بخش فرهنگ وقف باید مردم را دعوت به فرهنگ وقف کنند و برای نهادینه کردن این باور در بین مردم تلاش نمایند.
نوش‌آبادی اظهار کرد: رسانه قدرت چهارم جهان است و باید امروز از این قدرت که بر تفکر مردم تأثیرگذار است در راستای معرفی مفاهیم دینی، تربیتی و اعتقادی همچون وقف بهره‌گیری کنیم.
وی اظهار کرد: باید در جامعه ما کمپین‌های اجتماعی و گروه‌هایی برای معرفی و ترویج وقف ایجاد شود و می‌طلبد همانطور که رسانه به وقف توجه دارد این حیطه گسترده‌تر شده و به رسانه نیز ورود پیدا کند.
نوش‌آبادی گفت: درجامعه همواره فعالیت‌هایی که با وقف همراه بوده ماندگار است و از مصادیق روشن آن ساخت مدارس، بیمارستان و ... است.
معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آثار و برکات وقف به‌گونه‌ای در جامعه بسیار روشن و متبلور از دیگر فعالیت‌ها است و باید در این راستا از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای وقف استفاده شود.
captcha