برگزاری 84 برنامه فرهنگی همزمان با گرامیداشت روز کتاب در گیلان
کد خبر: 3551535
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
بدن‌آرا خبر داد:

برگزاری 84 برنامه فرهنگی همزمان با گرامیداشت روز کتاب در گیلان

گروه اجتماعی: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: همزمان با آغاز گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار کتابخانه های عمومی گیلان با برگزاری بیش از 84 ویژه‌برنامه فرهنگی به استقبال این ایام رفتند.

زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برگزاری 84 برنامه فرهنگی همزمان با گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در گیلان با قدردانی از کلیه کتابداران، مسئولین کتابخانه ها، روسای ادارات و دست اندرکاران حوزه ستادی فرصت بدست آمده در ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را در معرفی دستاوردها و خدمات کتابخانه های عمومی در یکساله اخیر بسیار موثر ارزیابی کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به آثار مثبت برگزاری این برنامه ها در کتابخانه های عمومی گیلان اظهار امیداری کرد تاثیرات پایدار این اقدامات در جامعه مشاهده شود.

وی به مشارکت فعال اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در این برنامه ها نیز اشاره کرد و افزود: در این ایام حضور و نقش آفرینی بسیاری از اعضای کتابخانه ها و علاقمندان به کتاب نیز در نوع خود چشمگیر و شایسته تقدیر بود.

تشکیل کمیته 7 گانه برگزاری برنامه ها

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با برشمردن برنامه های اجرا شده در کتابخانه های عمومی استان گیلان تشکیل کمیته ویژه برگزاری برنامه ها در این ایام متشکل از هفت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگی، عمرانی، امور کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها، پشتیبانی و حراست را در اجرای موفق آن بسیار حائز اهمیت دانست.

بدن آرا همچنین از برنامه های مهم اجرا شده در این ایام را تجدید میثاق سراسری کتابداران استان گیلان با آرمانهای شهدا عنوان کرد و افزود: همزمان با نخستین روز از گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان با حضور در گلزار شهدا و نثار گل با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کردند.

وی دیدار با خانواده معظم شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس، خانواده های جانبازان و ایثارگران و نیز دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان گیلان را بخش دیگری از این برنامه ها عنوان کرد.

معرفی300 عنوان کتاب در قالب 70 نشست کتابخوان

 بدن آرا برگزاری نشست های کتابخوان با محوریت معرفی کتاب های فاخر در حوزه های مختلف را بخش مهمی از برنامه های ایام مزین به نام کتاب عنوان کرد و با اشاره به معرفی بیش از 300 کتاب در این نشستها گفت: کتابداران کتابخانه های عمومی در برگزاری نشست های کتاب خوان سعی کردند از ظرفیت حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بیشترین بهره را برده و از این فرصت در معرفی کتاب های کتابخانه های عمومی استفاده کنند.

برگزاری نخستین نشست تخصصی کتاب خوان علم اطلاعات و دانش شناسی

 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه برگزاری نخستین نشست تخصصی کتاب خوان"علم اطلاعات و دانش شناسی" با حضور اساتید این حوزه اشاره کرد و افزود: در این نشست ویژه ضمن معرفی کتاب هایی در موضوع علم اطلاعات و دانش شناسی در خصوص آخرین دستاوردها در این حوزه نیز بحث و تبادل نظر شد.

 وی برگزاری محافل نقد ادبی و کتاب در موضوعات مختلف، برپایی نمایشگاه های کتاب، مسابقات کتابخوانی و نیز قصه گویی در کتابخانه ها را نیز بخش دیگری از این رویداد مهم دانست.

آغاز عملیات احداث بزرگترین کتابخانه عمومی خیر ساز شرق گیلان

بدن آرا به آغاز عملیات احداث کتابخانه عمومی شهر واجارگاه به همت خیر کتابخانه ساز رودسری نیز در این ایام اشاره کرد و آن را یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در شهرستان رودسر برشمرد و با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل این پروژه مهم تا آبان ماه سال آتی گفت: این کتابخانه با مشارکت شهرداری واجارگاه، تامین اعتبار عملیات احداث از سوی خیر کتابخانه ساز و تجهیز از سوی اداره کل کتابخانه ها در حال احداث می باشد.

حضور کتابداران برتر گیلان در سیمای مرکز گیلان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از همکاری سازنده با صدا و سیمای مرکز گیلان در غالب تهیه و تولید برنامه پرمخاطب شبانه"مهتاب شبان" و محوریت حضور کتابداران در این برنامه، معرفی کتاب و نیز برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان "من و یار مهربان" بعنوان یکی از موفق ترین رویدادها در این هفته عنوان کرد.

تبلیغات محیطی منسجم برای نخستین بار در گیلان

وی تبلیغات محیطی متناسب با گرامیداشت این هفته را نیز بخش مهم و دیگری از برنامه های کتابخانه ها برشمرد و گفت: با هماهنگی های مناسب میان مجموعه کتابخانه های عمومی سراسر استان با کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد برگزاری گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار طرح های منسجم و یکپارچه تهیه و در اقصی نقاط استان در معرض دید عموم قرار گرفت.

بهره برداری از 27تاکسی کتاب در منطقه آزاد انزلی

وی همچنین بهره برداری از 27تاکسی مجهز به کوله کتاب در منطقه آزاد انزلی با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان و سازمان منطقه آزاد انزلی را یکی دیگر اقدامات فرهنگی در این هفته عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این تاکسی کتاب ها شهروندان حضور کتاب را در همه جوانب زندگی خود احساس خواهند کرد.

تعامل سازنده با دستگاهها و نهادها

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان از همکاری دستگاهها و نهادهای همراه با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در برگزاری موفق برنامه ها مهم توصیف و آن را نشانه همدلی در حوزه ترویج گفتمان کتابخوانی در سال خواندن توصیف کرد و گفت: در این ایام دستگاههای مختلفی اعم از شهرداران، فرمانداران، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، نیروی دریایی ارتش، بانک کشاورزی استان، استانداری گیلان، مجمع نمایندگان استان، دفاتر ائمه جمعه در شهرهای استان، سازمان منطقه آزاد انزلی همکاری های گسترده ای در راستای اجرای برنامه ها با کتابخانه ها داشتند.

captcha