تقویت زیرساخت‌های معنوی؛ از شاخصه‌های بسیج
کد خبر: 3550990
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
غیاثی مطرح كرد:

تقویت زیرساخت‌های معنوی؛ از شاخصه‌های بسیج

گروه سیاسی:‌ فرمانده سپاه فجر فارس، تقویت زیرساخت‌های معنوی و اعتقادی، توجه به نماز و اُنس با قرآن را از شاخصه‌های بسیج برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همایش سالانه بسیجیان و رابطین ایثارگران بانک کشاورزی و یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع)  امروز، 14 آذرماه با حضور مسئولین بسیج بانک کشاورزی از سراسر کشور و همچنین فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.
سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در این همایش با تأکید بر اینکه نقش بسیج در استمرار انقلاب اسلامی بی‌بدیل است، گفت: بسیج تنها تشکلی در دنیاست که می‌تواند متناسب با نیاز انقلاب اسلامی آرایش بگیرد، این انعطاف بسیج یک مؤلفه مهم و تأثیرگذار در کارکردهای آن است.

تشكیل بسیج، بزرگ‌ترین توفیق نظام اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی سیستم دفاعی در کشور و حفظ امنیت پایدار در منطقه‌ای ناآرام به برکت وجود بسیج است، گفت: امنیت پایدار تنها در قالب مشارکت مردمی شکل می‌گیرد و امروز مردم در قالب بسیج سازماندهی شده‌اند و این یکی از بزرگ‌ترین توفیقات نظام اسلامی ایران است.
غیاثی با تصریح اینكه بسیج کارکردها مختلفی دارد و فلسفه وجودی آن فرهنگ‌سازی است، گفت: بسیج یک تفکر راهبردی و اصیل اسلامی است که هم در جنگ سخت و هم در جنگ نرم  فرهنگی در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارد.
وی، روحیه بسیجی و مدیریت جهادی را نیاز انقلاب در حوزه اقتصاد دانست و گفت: تربیت نیروی مجاهد در تراز انقلاب اسلامی انتظاری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از این تشکل مردمی دارند لذا مدیران ادارات و سازمان‌ها تلاش کنند تا فرهنگ بسیجی در ادارات غالب شده و توسعه پیدا کند.

بی توجهی به امر به معروف دگرگونی ارزش‌ها را در پی دارد

فرمانده سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های معنوی و اعتقادی، توجه به نماز و اُنس با قرآن شاخصه‌های بسیجی هستند، گفت: همه باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و به این نكته دقت كنیم كه بی توجهی به فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر دگرگونیِ ارزش‌ها را در پی دارد و جامعه را دچار انفعال می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت منطقه اشاره كرد و گفت: شاید در حوزه راهبرد و تاکتیک با رعایت شئونات نظام مذاکره‌ای صورت بگیرد اما در حوزه مبانی هرگز با آمریکا به یک نقطه مشترک نخواهیم رسید، هر چند در مذاکرات اخیر  هم می‌بینیم آنچه را که دشمن تعهد داشت عمل نکرد.

جنگ‌های نیابتی تا زمانی كه بر سر اصول انقلاب اسلامی هستیم، ادامه دارد

غیاثی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه مبانی بر سر اصولمان بایستیم جنگ‌های نیابتی وجود خواهند داشت و در حوزه جنگ نرم هم دشمن از تلاش دست نخواهد برداشت.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه همه تلاش‌‌های ما در راستای نهضت جهانی حضرت مهدی(عج) است، گفت: منتظر واقعی نشانه‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبعیت کامل از امام امروز جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، تلاش پیوسته در راستای تعالی اخلاقی و معنوی، بصیرت و آگاهی نسبت به نقشه‌های دشمنان اشاره کرد.
این مقام ارشد نظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فارس دارای ابعاد مثبت و فرصت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف است، گفت: این استان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است، مردمانِ آن مومن و ولایتمدار هستند و در حوزه صنعت توریست وگردشگری، منابع، معادن و پزشکی سرآمد است.

فرصت‌های اقتصادی بسیار مناسبی در استان وجود دارند
وی با تصریح اینکه فرصت‌های اقتصادی بسیار مناسبی در استان وجود دارند، گفت: فارس در بخش کشاورزی یک قطب مهم در کشور است، چهار اقلیم متنوع آب و هوایی در استان مشاهده می‌شوند و محصولات ارگانیک تولید شده قابلیت صدور به سایر استان‌ها و کشورهای همجوار را  دارا هستند.
غیاثی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان بسیاری در زمینه کشاورزی داریم که به‌کارگیری نشده‌اند، گفت:  در حالی که استان فارس قابلیت تولید محصولات بسیاری را دارد اما موضوع ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است.
فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و معادن استان به صنایع تبدیلی توجه نشده است، گفت: خام‌فروشی در اولویت قرار دارد در صورتی که بسیاری از محصولات تولید شده در فارس قابلیت تبدیل به مشتقات و صادرات را دارا هستند.

خواص فارس همگرایی لازم را در پیگیری مطالبات استان نداشته‌اند

وی با بیان اینكه در سطح ملی به استعدادها و فرصت‌های فارس کم توجهی شده است، گفت: خواص فارس در طول سال‌های گذشته همگرایی لازم برای پیگیری مطالبات به حق استان را نداشته‌اند، از همین‌رو تلاش می‌کنیم این همگرایی و پرداختن به فرصت‌ها اتفاق بیفتد.
captcha