جامعه امروزی نیازمند وقف‌های قرآنی است
کد خبر: 3550601
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
حجت‌الاسلام عزیزی:

جامعه امروزی نیازمند وقف‌های قرآنی است

گروه فرهنگی: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان تنها پنج وقف قرآنی وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان وقف‌های موجود جوابگوی نیازهای قرآنی نیست، گفت: جامعه امروزی نیازمند وقف‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، صبح امروز 13 آذرماه در همایش ملی یاوران وقف که با حضور مسئولین و تعدادی از واقفین استان در مجتمع تفریحی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را تشکر و تجلیل از واقفین، متولیان، یاوران وقف، هیات امنا و خادمین بقاع متبرکه دانست و گفت: ما و همه شما عزیزان باید با مال، جان و قلم خود با همکاری هم در راه اعتلای دین و جامعه دینی قدم برداریم.
حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: 1050 مسجد، 300 حسینیه ،زینبیه، مهدیه و 100 بقعه متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
وی منظور از بقعه را جایی که برای مردم مقدس است دانست و گفت: در یک بقعه متبرکه حتما نباید قبر یک شخص بزرگ قرار داشته باشد بلکه مکان هایی که مردم  به آن ها ایمان دارند و به زیارت آن می روند نیز جزو بقاع متبرکه محسوب می شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان افزود:  در استان چهارمحال و بختیاری چندین امامزاده شاخص کشوری مانند امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون، امامزاده حمزه‌علی، امامزاده بارده و چند امامزاده دیگر وجود دارد.
وی با بیان اینکه خادمی خادمان امامزادگان افتخار عظیمی برای خود و همکاران در اداره اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: تعدادی از همکاران ما در اداره به عنوان مشاور در اختیار واقفین هستند تا راهنمایی های لازم و کمک های لازم را به واقفین عزیز بکنند.
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند: « قانون بد از بی قانونی بهتر است» تصریح کرد: چند سالی است قوانین و مقرراتی حاکم شده است که باعث معذور بودن ما در برابر هیات امنا می‌شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه از دادن اعتبارات امامزادگان بدون داشتن فاکتور معتبر  به هیات امنا معذور هستیم، افزود: این قوانین باعث مشخص شدن امانت داری هیات امنا می شود.
وی در جواب این سخن آمریکا و دشمنان ما که ما را تهدید می کنند و می گویند  حقوق بشر را رعایت نمی کنیم، گفت: ما موقوفاتی داریم که در آن ذکر شده  در سرمای شدید و برف از اعتبارات آن وقف گندم برای گنجشک ها تهیه و بر روی برف ها پاشیده تا برای تهیه غذا به مشکل بر نخورند.
حجت الاسلام عزیزی اداره اوقاف را مکلف به اجرای نیت وقف کننده ها و نگهداری از وقف ها دانست و اظهار کرد : وقف هایی که در زمان گذشته شده است و الان کارایی ندارد را ما نمی توانیم کاملا تغیر بدهیم بلکه باید تا میتوانیم اقرب به نیت واقف آن ها را تغیر بدهیم.
وی با بیان اینکه در استان تنها 5 وقف قرآنی وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان وقف‌های موجود جوابگوی نیازهای قرآنی نیست، گفت:جامعه امروزی نیازمند وقف های قرآنی است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با  اشاره به وقف های مشارکتی، تصریح کرد: افرادی که دوست دارند واقف باشند ولی توان مالی بالایی ندارند می توانند با مراجعه به بانک ها اوراق وقف مشارکتی موجود را تهیه و به همان مقدار که می توانند وقف کنند.
حجت الاسلام عزیزی افزود: ما اجازه کم و یا زیاد کردن موقوفات را نداریم و بعد از جاری شدن صیغه وقف نمی توان از وقف خود منصرف و یا آن را پس گرفت.
captcha