پخت آش 80 تنی نماد احیای شعائر مذهبی است/ اجرای نیات واقفان شیرازی
کد خبر: 3549567
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
محمدیان:

پخت آش 80 تنی نماد احیای شعائر مذهبی است/ اجرای نیات واقفان شیرازی

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، پخت آش 80 تنی 28 صفر را نمادی در راستای احیای شعائر مذهبی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز امشب، 7 آذرماه در حاشیه طبخ آش نذری 80 تنی 28 صفر در این شهر گفت: این کار همه ساله از محل نذورات مردمی انجام می‌شود و اکثر هزینه‌های آن از نذورات مردمی چه به صورت نقدی و چه غیرنقدی تأمین می‌شود.
وی افزود: امسال حمایت بسیار خوبی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از محل موقوفه محمدجعفر شیادانی صورت گرفته است و مبلغ مناسبی از محل این موقوفه برای طبخ آش اختصاص یافته است.
محمدیان اظهار کرد: همچنین شهرداری شیراز در مسائل اجرایی و برپایی غرفه پذیرایی از مردم مساعدت داشته است ضمن اینکه باید از تمام کسانی که دست‌اندرکار این مراسم بودند و کمک های نقدی و غیرنقدی به آن داشتند قدردانی کرد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینکه این کار هر ساله در 28 صفر به نام شهر شیراز انجام می‌شود، گفت: این کار همه ساله به عنوان یک نماد در راستای احیای شعائر مذهبی برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده نیز باشکوه بیشتر برگزار شود.
وی همچنین به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در حاشیه این مراسم اشاره کرد و گفت: در محل غرفه دریافت نذورات یکسری هدایای فرهنگی هم تحویل مردم می‌شود و گروه‌های مختلفی که برای کمک کردن در رابطه با اجرای پخت این آش حضور پیدا می‌کنند به صورت خودجوش مراسم‌های مختلف نظیری قرائت حدیث کساء، زیارت عاشورا، دعای توسل، نوحه خوانی به صورت خودجوش اجرا می‌کنند.
محمدیان بیان کرد: این کار چون ماهیت مردمی دارد، خود مردم نیز در هر گوشه‌ای از مراسم حرکت‌های فرهنگی مختلفی را انجام می‌دهند.
captcha