تحول آفرینی؛ لازمه اثربخشی صنعت گردشگری در اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3548675
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

تحول آفرینی؛ لازمه اثربخشی صنعت گردشگری در اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تأکید کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم صنعت گردشگری توانسته در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند که در این صنعت تحول آفرینی به عنوان سیاست و اولویت کاری مهم مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه هم اندیشی نمایندگان تأسیسات گردشگری که عصر پنجشنبه، 4 آذرماه، در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با بیان اینکه حوزه گردشگری بسیار متنوع است گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری علاوه بر اینکه فرصت‌های ایجاد اشتغال فرهم می‌آورد می‌تواند نقش فعال و مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.
وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بگوییم صنعت گردشگری توانسته در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق عمل کند که در این صنعت تحول آفرینی به عنوان سیاست و اولویت کاری مهم مدنظر قرار گیرد.
رحمانی موحد گفت: یکی از مشکلات صنعت گردشگری بحث سیستم بانکی و تعامل آن با تأسیسات گردشگری کشور است، سیستم بانکی کشور ما به دلیل اینکه در زمان تحریم ارتباطی با سیستم بانکی جهان نداشته دچار روزمرگی شده است و همین امر باعث شده بانک‌ها به پتانسیل صنایع درآمدزایی کشور همچون صنعت گردشگری توجه نداشته باشند و نتوانند تسهیلات مناسب برای رونق این بخش‌ها ارائه دهند.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: همانطور که همه ما اطلاع داریم صنعت گردشگری یکی از صنایع پرسود و درآمدزا برای هر کشوری است، اکثر کشورها بیشترین سود حاصله را از صنعت گردشگری می‌برند تا فروش فرآوردهای نفتی.
وی ادامه داد: کشور ما دارای بزرگترین و متنوع‌ترین جاذبه‌های گردشگری است، که باید مسئولان از این ظرفیت و پتانسیل قوی نهایت استفاده را ببرند و با حمایت و رونق بخشیدن به آن درآمد بدست آمده را جایگزین فروش و صادرات نفتی کنند.
رحمانی موحد گفت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به پتانسیل‌های گردشگری و تأسیسات آن داشته است به طوری که بیشترین اعتبارات برای رونق بخشیدن به این بخش توسط دولت یازدهم اتفاق افتاده است، اولویت اصلی ما و همکارانمان در سازمان گردشگری و میراث فرهنگی این است که در زمینه مادی و معنوی حمایت‌های بیشتر و مداومی نسبت به تشکل‌های مردمی و تأسیسات گردشگری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تصدی حوزه گردشگری و دخالت برخی از بخش‌های فاقد مجوز، غیرقانونی است و مراجع ذیصلاح با این گونه اقدامات غیرقانونی برخود قاطع خواهند کرد.
رحمانی موحد در پایان با ابراز رضایت از سهم اشتغال کشور در حوزه صنعت گردشگری گفت: امسال سهمیه اشتغال استان مرکزی در بخش گردشگری و صنایع دستی  317 نفر بوده است که تاکنون 253 مورد آن محقق شده و مابقی تا پایان سال محقق خواهد شد.
یادآور می‌شود: در سفر معاون گردشگری کشور به استان مرکزی پروژه گردشگری فدک گیتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اراک به بهره‌برداری رسید.ا ین مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۲۰ متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه و با درنظر گرفتن بخش‌های رفاهی، تفریحی و ورزشی احداث شده است.
captcha