یادواره شهدای دانش‌آموز در طالقان برگزار شد
کد خبر: 3548469
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

یادواره شهدای دانش‌آموز در طالقان برگزار شد

گروه معارف: همزمان با هفته بسیج یادواره شهدای دانش‌آموز با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان روز چهارشنبه، سوم آذر در مسجد جامع شهرک طالقان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، نظام اله فرامرزی، مدیر آموزش و پرورش طالقان در این آیین گفت: بسیج این نیروی مخلص خدا به فرمان امام خمینی(ره) در پنجم آذر ماه سال 1358 تشکیل شد تا مردم ولایتمدار ایران بسیجی وار از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کنند.
وی از امام راحل به عنوان یک رهبر مردمی در عصر حاضر یاد کرد که با کمک مردم توانست کشتی انقلاب اسلامی را هدایت کند.
این مسئول بیان کرد: بسیج مدرسه عشق است که هر فردی که پیرو دین اسلام و مکتب انقلاب باشد می‌تواند به عضویت آن در آید تا برای رشد و بالندگی کشور گام های هدف داری برداشته شود.
فرامرزی گفت: در این هفته یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار می کنیم تا دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت شناخت بیشتری پیدا کنند .
وی در ادامه به رشادت‌ها و ایثار شهدای گرانقدر، جانبازان، رزمندگان و آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان ایران زمین همانند شهید فهمیده کلاس درس معلم را رها کردند و برای دفاع از انقلاب، اسلام و میهن به نام بسیجی عازم جبهه شدند.
مدیر آموزش و پرورش طالقان بیان کرد: اکنون ما یادواره‌های شهدا را در هر منطقه‌ای از کشور برگزار می‌کنیم تا از سیره شهدا درس بیاموزیم و یادمان نرود امنیت و آرامش کشور حاصل خون پاک این شهدای گرانقدر است.
فرامرزی از هفته بسیج به عنوان نمادی از همبستگی مردم ایران در لبیک‌گویی به فرمان ولایت در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام دانست و اظهار کرد: همه ما نسبت به شهدا مدیون هستیم زیرا آنان با ازخود گذشتگی و ایثار شان موجب شدند تا انقلاب به راهش ادامه دهد.
به گفته وی مهم‌ترین وظیفه دانش‌آموزان کشور، پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و همچنین هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی است.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان برای شناخت بیشتر با سیره شهدا باید به مطالعه زندگینامه شهدا بپردازند تا با ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری، تفکری و ولایتمداری شهدای گرانقدر دوران هشت سال دفاع مقدس شناخت بیشتری پیدا کنند.
در این آیین دانش‌آموزان با آرمان‌های امام و شهدا و ولایت فقیه تجدید میثاق کردند.

captcha