عطر 11 لاله گمنام دفاع مقدس در فضای فارس می‌پیچد/ تشییع در 6 نقطه
کد خبر: 3548087
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

عطر 11 لاله گمنام دفاع مقدس در فضای فارس می‌پیچد/ تشییع در 6 نقطه

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 11 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سرهنگ غلامحسین خسروی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، دوم آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از میزبانی 11 لاله شهید گمنام دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه، 6 آذرماه جاری از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز وارد استان فارس خواهند شد.

خاکسپاری شهدا در 6 نقطه فارس

وی با بیان اینکه این شهدا در 6 نقطه استان فارس به خاک سپرده خواهند شد، افزود: مراسم استقبال از پیکرهای این شهدا ساعت 7:30 صبح روز شنبه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب با حضور مسئولان لشکری و استانی و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد ضمن اینکه مسیرهایی نیز برای استقبال مردم از شهدای گمنام در سطح شهر پیش‌بینی شده است.
خسروی ادامه داد: پیکرهای مطهر شهدا از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب به سمت مسیرهای میدان ولیعصر(عج)، میدان امام حسین(ع)، سه راه نمازی، میدان الغدیر و در نهایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس انتقال داده خواهند شد که مردم مشتاق شهر شیراز می‌توانند از ساعت 8:30 برای استقبال از شهدا در این مسیرها حضور یابند.

خاکسپاری 301 شهید گمنام در فارس تاکنون

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس این استان تاکنون افتخار میزبانی 301 شهید والامقام گمنام دفاع مقدس را دارد، گفت: این شهدا در 88 نقطه استان فارس به خاک سپرده شده‌اند که با احتساب پیکر 11 شهید گمنامی که در هفته آینده به فارس خواهند آمد، تعداد شهدای گمنام آرمیده در این استان به 312 و همچنین تعداد نقاط آن به 94 نقطه خواهد رسید.
وی با تصریح اینکه این شهدا سه شب میهمان مردم شیراز خواهند بود، گفت: مراسم‌های مختلف شب وداع با شهدا به‌همت نواحی 4 گانه سپاه شیراز اعم از بقیه‌الله(عج)، ثارالله(ع)، احمدبن موسی(ع) و محمدرسول‌الله(ص) در 8 نقطه این شهر برگزار خواهند شد.

هیچکدام از شهدا در شیراز به خاک سپرده نمی‌شوند

خسروی با یادآوری این نکته که هیچکدام از این شهدا در شیراز به خاک سپرده نخواهند شد بلکه مراسم‌های خاکسپاری آنان در شهرستان‌های فارس برگزار خواهد شد، گفت: مراسم‌های وداع با شهدا در شنبه شب به صورت همزمان در دو حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و همچنین در یکشنبه شب نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه‌های تشییع و خاکسپاری شهدا در شهرستان‌های فارس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهار کرد: نخستین مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا در ساعت 8 صبح روز یکشنبه، 7 آذرماه جاری در محل گروه توپخانه 56 یونس واقع در سروستان برگزار خواهد شد که در آن پیکر مطهر یک شهید تشییع می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم تشییع با این شهید بزرگوار شامگاه شنبه، 6 آذرماه در مسجد جامع سروستان برگزار خواهد شد، گفت: در ساعت 8 صبح روز دوشنبه، 8 آذرماه نیز مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار خواهد شد که مراسم شب وداع آن یک شب قبل در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.
خسروی اضافه کرد: همچنین در این روز و این ساعت پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در میان شهر فسا و پیکر مطهر دو شهید دیگر نیز در بخش چهان ـ کره‌ای بوانات تشییع و خاکسپاری خواهند شد که مراسم‌های شب وداع با آنان یکشنبه شب در مسجد جامع میان شهر و مسجد جامع کره‌ای با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، 10 آذرماه نیز پیکرهای مطهر دو شهید در جنت شهر داراب و همین روز و همین ساعت نیز پیکر مطهر دو شهید دیگر در بخش فورگ و دو برجی شهرستان داراب تشییع و به خاک سپرده خواهند شد ضمن اینکه مراسم‌های شب وداع با این شهدا در شامگاه سه شنبه در مسجد جامع جنت شهر و مهدیه فورگ برگزار می‌شوند.

برگزاری 17 مراسم شب وداع با شهدا در نقاط مختلف فارس
وی در ادامه با بیان اینکه هنوز مشخصات دقیق این شهدا از قبیل محل شهادت و سن آن‌ها به ما اعلام نشده است، گفت: در طول ایام حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام در فارس در مجموع 17 برنامه شب وداع با شهدا در نقاط مختلف این استان برگزار خواهد شد.
captcha