مرمت دروازه قرآن قطعی است/ احداث موزه قرآن در كنار باغ موزه دفاع مقدس
کد خبر: 3547947
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
هاجری به ایكنا خبر داد:‌

مرمت دروازه قرآن قطعی است/ احداث موزه قرآن در كنار باغ موزه دفاع مقدس

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از احداث موزه قرآنی در بوستان ولیعصر(عج) شیراز خبر داد و گفت: تمام قسمت‌های بوستان ولیعصر(عج) تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس خواهد شد اما در كنار آن نیز ساخت یك موزه قرآنی را هم مدنظر داریم.

محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از احداث موزه قرآنی در بوستان ولیعصر(عج) شیراز خبر داد و گفت: تمام قسمت‌های بوستان ولیعصر(عج) تبدیل به باغ موزه دفاع مقدس خواهد شد اما در كنار آن نیز ساخت یك موزه قرآنی هم مدنظر داریم تا این بوستان به عنوان یك بوستان موزه قرآنی هم مطرح شود.
وی افزود: علاوه بر این‌ها ما تلاش داریم تا یك گالری نیز در ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز بنا كرده و در آن یك موزه قرآنی احداث كنیم.
فضاسازی بهشت و جهنم در موزه قرآنی شیراز
هاجری اظهار كرد: در موزه قرآنی بوستان ولیعصر(عج) شیراز بنا داریم تا بحث فضاسازی بهشت و جهنم طبق آیات قرآن و روایات اسلامی انجام دهیم كه این كار را به نوعی از موزه قرآنی در مالزی الگوگیری خواهیم كرد.
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه در پاسخ به آخرین وضعیت تبدیل دروازه قرآن به موزه گفت: این طرح همچنان مطرح است اما متأسفانه این بنای تاریخ فضای كمی دارد و برخی هم گفته‌اند كه تردد و ترافیك در این منطقه زیاد است و احداث موزه ممكن است آثار سوء گذاشته و موجب تخریب بنا شود اما در عین حال مرمت دروازه قرآن قطعاً انجام خواهد شد.
قرآن هفده‌من یا ماكت آن به جای اصلیش باز می‌گردد
وی ادامه داد: بعد از مرمت دروازه قرآن صد در صد یا ماكت قرآن هفده من یا اصلاً خود قرآن هفده من كه متعلق به بنای تاریخی دروازه قرآن است و هم‌اكنون در موزه پارس نگه‌داری می‌شود، به این بنا منتقل خواهد شد و برخی از فعالیت‌های قرآنی به‌صورت دیجیتال را در این بنا می‌توانیم دنبال كنیم.
captcha