تقوا یکی از ارکان بصیرت است
کد خبر: 3547694
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
یغمایی:

تقوا یکی از ارکان بصیرت است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به اینکه از جمله موضوعاتی که مقام معظم رهبری به‌ آن تأکید دارند بحث بصیرت است، گفت: بصیرت عامل پیروزی است و بی‌بصیرتی افول و تنزل را به‌همراه دارد.

جلیل یغمایی، استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در بیانات خود بر آن تأکید داشته‌اند، مفهوم بصیرت و ضرورت بهره‌برداری از آن به‌عنوان قطب‌نمایی برای یافتن مسیر درست است، گفت: از زمان پیامبر اکرم(ص) تا انقلاب اسلامی بصیرت عامل پیروزی در بین نخبگان و قشر عوام جامعه بوده و بی‌بصیرتی عامل اصلی افول و تزلزل در جامعه بوده است.
وی افزود: جوامعی که از بصیرت بهره‌مند شدند پیشرفت کرده و عدم بصیرت در برخی جوامع انحرافات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به‌دنبال داشته است.
تقوا از ارکان بصیرت
یغمایی اظهار کرد: بصیرت به‌معنای توانایی شناخت حق از باطل و تقویت کننده فکر انسان است و می‌توان گفت، حقیقت علم با بصیرت عجین شده است.
استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: افراد بصیر با آنالیز کردن ظاهر هر مسئله‌ای به باطن آن دست پیدا می‌کنند.
وی درادامه افزود: تقوا یکی از ارکان بصیرت است و مهم‌تر از معنای پرهیزگاری برانجام وظایف تأکید دارد.
یغمایی گفت: عمل به وظایف نباید به‌دلیل جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی باشد و درکنار بصیرت و تقوا باید اخلاق را قرار دهیم و این امر باید برای رضای خداوند متعال انجام گیرد.
استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه اظهار کرد: رسیدن به شجاعت نیز نتیجه بصیرت است و قاطعیت در مدیریت نیز با بصیرت معنا می‌شود.
یغمایی تصریح کرد: و بصیرت یعنی همه افراد به مرحله شناخت واقعی حق از باطل دست پیدا کنند.
captcha