خدمت‌رسانی 8 گروه جهادی در ایام اربعین در عراق/ از مدرسه‌سازی تا اسكان زائران
کد خبر: 3547410
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
قز‌‌ل‌سفلی تشریح كرد:

خدمت‌رسانی 8 گروه جهادی در ایام اربعین در عراق/ از مدرسه‌سازی تا اسكان زائران

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس از اعزام 8 گروه جهادی جهت ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد و گفت: این گروه‌ها وظایفی نظیر اسكان دادن، مدرسه‌سازی، خدمات پزشكی، فعالیت‌های فرهنگی و استكبارستیزی را به عهده دارند.

اسماعیل قزل‌سفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه امسال بیش از 1700 دانشجوی برادر از دانشگاه‌های این استان به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شده‌اند، گفت: علاوه بر این‌ها 340 نفر خادم حسینی در قالب 8 گروه جهادی جهت ارائه خدمات به زائران حسینی به این همایش عظیم اعزام شده‌اند.

اعزام بیش از 2 هزار دانشجوی فارس به پیاده‌روی اربعین حسینی
وی افزود: در مجموع بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان استان فارس به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شده‌اند كه این رقم نسبت به سال گذشته كه 487 نفر بود، دارای رشد 400 درصدی است.
قزل‌سفلی با یادآوری اینكه همایش بدرقه دانشجویان زائر حسینی نیز در روز جمعه، 21 آبان‌ماه جاری در شیراز برگزار شد، گفت: بسیج دانشجویی در ایام اربعین حسینی 3 موكب را در كربلای معلی، نجف اشرف و همچنین مسیر پیاده‌روی نجف به كربلا برپا كرد.

تشریح فعالیت‌های 8 گروه جهادی در عراق
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به فعالیت‌های 8 گروه جهادی گفت: یك گروه جهادی برای اسكان زائران در كربلای معلی، یك گروه جهادی برای اسكان زائران در نجف اشرف و یك گروه جهادی برای ارائه خدمات پزشكی در مسیر پیاده‌روی نجف به كربلا و در عمود 1024 و در فاصله 15 كیلومتری كربلا و همچنین یك گروه جهادی دیگر نیز برای مدرسه‌سازی در نجف اشرف در این ایام فعالیت می‌كردند.
وی ادامه داد: همچنین یك گروه جهادی در مسیر پیاده‌روی مباحث فرهنگی و توزیع بسته‌‌های فرهنگی و نشریات را دنبال كرده و گروه دیگری هم مباحث استكبارستیزی و نمایشگاه‌های سیار را پیگیری می‌كردند و گروه آخر نیز به نظافت عمومی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی و فاصله نجف تا كربلا و شهر كربلا اهتمام ورزید.

میزبانی روزانه 8 هزار نفری موكب‌های بسیج دانشجویی در كربلا و نجف

قزل‌سفلی با یادآوری اینكه موكب‌های اسكان دانشجویان در كربلا و نجف از 18 آبان‌ماه جاری آغاز به فعالیت كرده‌اند، اظهار كرد: موكب بسیج دانشجویی در كربلای معلی روزانه میزبان 5 هزار نفر و موكب نجف اشرف روزانه میزبان 3 هزار زائر حسینی بوده است.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس در پایان اظهار كرد: برخی از گروه‌های جهادی ما 10 روز در این سفر به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند اما برخی دیگر نیز تا یك ماه در كربلا می‌مانند تا بتوانند به زائران حسینی خدمات ارائه دهند.
captcha