حضور 7 هزار نیروی کادر درمانی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه در ایام اربعین
کد خبر: 3547188
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

حضور 7 هزار نیروی کادر درمانی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه در ایام اربعین

گروه اجتماعی: معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تا امروز 230 هزار نفر از زائران از واحدهای ثابت درمانی وزارت بهداشت در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند، گفت: 7 هزار نفر کادر درمانی در این سه مرز در ایام اربعین حضور دارند و خدمات لازم را به زائران در هنگام ورود و خروج ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد آقاجانی معاون وزیر بهداشت امروز شنبه 29 آبان‌ در حاشیه بازدید از درمانگاه صحرایی مرز چذابه اظهار کرد:‌ وزارت بهداشت برای خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در ایام اربعین در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه به عنوان مبدا ورود و خروج زائران، تدارک گسترده‌ای دیده است.

وی گفت:‌ بنا بر آخرین آمار تا امروز، 230 هزار نفر از زائران از واحدهای ثابت درمانی وزارت بهداشت در این سه مرز، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

آقاجانی افزود:‌ همچنین 100 هزار نفر از زائران تاکنون به اورژانس پیش‌بیمارستانی مستقر در این مرزها مراجعه کرده‌اند. در مجموع بیش از 400 آمبولانس، 4 بالگرد اورژانس هوایی، چندین دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و 7 هزار نفر کادر درمانی شامل پزشک متخصص و عمومی، ماما، پرستار و تکنسین‌های بهداشتی و درمانی در این سه مرز در ایام اربعین حضور دارند و خدمات لازم را به زائران در هنگام ورود و خروج ارائه می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد:‌ زائران علاوه بر دریافت توصیه‌های بهداشتی در زمینه بیماری‌ها در هنگام خروج از کشور، در بازگشت نیز از نظر سندروم‌های گوارشی و تنفسی بررسی می‌شوند و در صورت بروز علائم بیماری، موارد مشکوک تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌گیرند و با پر کردن فرم مخصوص و انجام نمونه‌برداری‌های لازم، بررسی‌های بیشتر بر روی این بیماران انجام می‌شود تا کمترین میزان انتقال عوامل بیماری‌زا را به شهرها داشته باشیم.

وی گفت: در بخش بهداشت محیط، کنترل سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی و بهداشت محیط از دیگر فعالیت‌های بهداشتی و درمانی است که به طور گسترده در سه مرز مهران و چذابه و شلمچه درحال انجام است.

آقاجانی با اشاره به بازدید امروز از درمانگاه صحرایی مرز چذابه گفت:‌ در حال حاضر در درمانگاه صحرایی شلمچه، ارائه خدمات دندان‌پزشکی، اتاق عمل، تزریقات، مامایی، پرستاری و آزمایشگاه و دیگر واحدها به طور کامل در مرز چذابه فعال است.

وی ادامه داد:‌ مشکلی که در چذابه وجود دارد، نبود راه اضطراری برای انتقال بیماران و مجروحان به مراکز درمانی است. با توجه به حجم زیاد خودروها و ترافیک سنگین و کندی حرکت در مسیر منتهی به مرز چذابه،‌ برای انتقال بیماران از مرز نیاز است که حتما یک راه اضطراری در این منطقه وجود داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت افزود:‌ امیدواریم برای اربعین سال آینده،‌ برای مرز چذابه یک راه اضطراری به منظور تردد آمبولانس‌ها و انتقال بیماران در نظر گرفته شود.

وی گفت:‌ خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در ایام اربعین به سه مرز مهران و چذابه و شلمچه تا زمانی که زائران در تردد هستند، ادامه دارد.

captcha