سوسنگرد بر گردن تمام مسئولان حق دارد
کد خبر: 3546661
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

سوسنگرد بر گردن تمام مسئولان حق دارد

گروه اجتماعی: نماینده دشت‌آزادگان گفت: امروز سوسنگرد بر گردن تمام مسئولان حق دارد و محرومیت به سوسنگرد باید برطرف شود؛‌ باید به این سرزمین پاک رسیدگی شود و در شان مردم سوسنگرد به آنان خدمت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد که امروز 26 آبان ماه در سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد: مردم سوسنگرد در بدترین شرایط در برابر دشمن ایستادگی کردند. این مردم، مرزبانان وفاداری هستند که در طول تاریخ حماسه‌های آنها ثبت شده است.

وی افزود: سوسنگرد یک شهر عادی نیست؛‌ دشت‌آزادگان در طول تاریخ حماسه‌آفرین بوده و صفحات روشنی در کشور ثبت کرده است. سوسنگرد تنها شهر 1200 شهید نیست، بلکه شهری است که در زمان دفاع مقدس 50 درصد ایثارگران و جانبازان کشور در آن حضور پیدا کرده بودند و بدین ترتیب سوسنگرد متعلق به تمام کشور است.

نماینده دشت‌آزادگان با اشاره به رشادت‌های مردم دشت‌آزادگان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شیرزنان و مردان و جوانان این منطقه مظلومانه جنگیدند و شهید شدند و کل معادلات جنگ را به هم زدند و دشمن را زمین‌گیر کردند.

ساعدی ادامه داد: امروز سوسنگرد بر گردن تمام مسئولان حق دارد و محرومیت‌هاي سوسنگرد باید برطرف شود؛‌ باید به این سرزمین پاک رسیدگی شود و در شان مردم سوسنگرد به آنان خدمت شود.

وی با بیان این‌که محرومیت سوسنگرد بسیار زیاد است و رفع آن نیاز به همت عالی دارد، عنوان کرد: امروز سوسنگرد طریق‌الحسین است و نیاز است که همانند دیگر شهرستان‌ها به توسعه دشت‌آزادگان و هویزه به صورت ویژه نگاه شود. همچنین در بعد عمران شهری نیز باید توجه اساسی شود و امکانات رفاهی و عمرانی برای مردم فراهم شود.

نماینده دشت‌آزادگان با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در این منطقه 36.7 درصد است و با وجود قابلیت‌های وسیع در حوزه نفت و انرژی این بیکاری وجود دارد؛ باید توجه داشت که امروز بزرگترین میدان نفتی کشور در هویزه وجود دارد.

ساعدی گفت: نیاز به عنایت دولت تدبیر و امید و نظام داریم تا این محرومیت که از پیش از انقلاب ادامه دارد از بین برود.


captcha