بررسی آخرين وضعيت مرزهای خوزستان در ستاد اربعين
کد خبر: 3546540
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

بررسی آخرين وضعيت مرزهای خوزستان در ستاد اربعين

گروه اجتماعی: در جلسه ستاد اربعين استان خوزستان آخرين وضعيت مرزهای خوزستان در پياده روی اربعين حسينی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از خوزستان، قدرت‌الله دهقان، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان كه امروز 26 آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه حفظ اخلاص در برنامه‌ریزی‌های پیاده‌روی اربعین بسیار مهم است و همه کمیته‌ها تلاش خود را در این راستا بکار گرفته‌اند، گفت: چند نقص عمده در این فرآیند وجود دارد که اگر سال آینده تکرار شود غیرقابل جبران خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس باید تدابیری اندیشیده شود تا مرزهای چذابه و شلمچه از طریق دوربین‌های مدار بسته در استانداری خوزستان، فرمانداری دشت آزادگان و خرمشهر قابل دیدن باشند چرا که ما با وجود آنکه مرتب به این دو مرز سرکشی داریم اما امکان حضور هر روز برای ما فراهم نیست.

دهقان با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی برای پیاده‌روی اربعین حسینی از وضع کنونی که همه دستگاه‌های دولتی درگیر آن هستند خارج شود، گفت: مشکل عمده ما افرادی هستند که بدون ویزا در مرز حاضر می‌شود. حج و زیارت باید ساماندهی لازم پیاده‌روی اربعین را بر عهده بگیرد همان گونه که در کنگره حج برنامه‌ریزی‌ها و تعیین کاروان‌ها مدون شده است. بنابراین با کمک شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی سازماندهی زائران اربعین باید از سوی این سازمان در کشور انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه جمعیت مشتاق زائران هر ساله افزایش می‌یابند و هر چه زیرساخت‌ها آماده‌تر باشد بر این تعداد افزوده می‌شود بنابراین سازمان حج و زیارت باید چارت سازمانی خود را به تناسب این موضوع متحول کند و از این وضعیت سازمانی غیرمنعطف خارج شود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: همچنین باید تدابیری اندیشیده شود که بر اساس آن از سال آینده تنها استان‌های دیگر کشور به این شرط در مرزهای شلمچه و چذابه حضور پیدا کنند که به توسعه زیرساختی کمک کند. حضور استان‌ها و برپایی مواکب آنها در مرزهای خوزستان غیرضروری است چرا که ما توانایی اسکان و پذیرایی از همه زائران را داریم.

وی با تأکید بر اینکه خدمات پایدار عدم اختصاص مکان به استان‌های دیگر برای برپایی موکب از مصوبات این جلسه به جهت ابلاغ به مرکز خواهد بود، گفت: انتقال آب دائمی به پایانه چذابه بلافاصله پس از اربعین حسینی آغاز خواهد شد. همچنین به دلیل آنکه بسیاری از ماشین‌های خدمات‌رسان در جاده منتهی به مرز چذابه عبور و مرور همیشگی دارند باید از حضور و تردد وسایل نقلیه غیرضروری جلوگیری شود. بر این اساس مواکب باید متعهد شوند که تنها یک وسیله نقلیه در اختیار داشته باشند.

دهقان با اشاره به اینکه حداقل برای سال آینده باید یکصد هکتار زمین پارکینگ آماده شود عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلفی همچون جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری و ... امکانات تجهیز فضای سبز این پارکینگ فراهم شود تا از حالت خاکی خارج شود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: ما از موضوع دریافت هزینه برای پارک وسایل نقلیه مردم در این پارکینگ ناراضی هستیم اما مردم مطمئن باشند که این هزینه‌ها در بخش خدمات زیربنایی هزینه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: موفقیت خوزستان در برنامه‌ریزی پیاده‌روی اربعین از تشویق‌ها و حمایت‌های همیشگی آیت‌الله موسوی ‌جزایری و استاندار خوزستان است.

captcha