موضوعات فرهنگی در مراسم اربعين مورد توجه باشد
کد خبر: 3546516
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

موضوعات فرهنگی در مراسم اربعين مورد توجه باشد

گروه اجتماعی: آیت‌الله حسن‌زاده با بيان اينكه لازم است بدون آنکه بخواهیم از نهادها و دستگاه‌های متبوع خود تعریف کنیم به ارزیابی عملکرد در اربعین حسینی بپردازیم، گفت: در سال‌های آينده به افزايش موضوع‌های فرهنگی و مواکب توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ستاد اربعین استان خوزستان صبح امروز 26 آبان‌ماه در سالن جلسات حوزه استانداری خوزستان با حضور مسئولان کمیته‌های این ستاد برگزار شد.

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و یاد مرحوم سرهنگ پاسدار ندایعلی با بیان اینکه استان خوزستان از ابتدا تاکنون از برنامه‌ریزی‌های مطلوب در پیاده‌روی اربعین سربلند بیرون آمده است، گفت: لازم است بدون آنکه بخواهیم از نهادها و دستگاه‌های متبوع خود تعریف کنیم به ارزیابی عملکرد در اربعین حسینی بپردازیم.

وی با بیان اینکه در مراسم پیاده‌روی اربعین نباید اخلاص مسئولان ضعیف شود چرا که ارزش کار از بین خواهد رفت و به ضد ارزش تبدیل می‌شود، ادامه داد: شرط رسیدن به هدف آن است که خلوص نیت خود را حفظ کرده و فریب زیور دنیا را نخورید.

حسن‌زاده افزود: در این گونه جلسات نقاط ضعف باید مطرح شود تا در سال آینده اثری از آنها وجود نداشته باشد. ارزیابی مسئولان کشوری از عملکرد خوزستان بسیار عالی است و این نکته‌ای مثبت است. البته باید به موضوعات فرهنگی و مواکب و افزایش آنها در سال آینده توجه بیشتری شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: اکنون باید به فکر بازگشت زائران باشیم چرا که ظرفیت پارکینگ پایانه مرزی چذابه تکمیل شده و این زائران در هنگام بازگشت با خستگی می‌خواهند به شهرهای خود بازگردند و حضور آنها در جاده باعث نگرانی ما می‌شود. بازگشت زائران از روز جمعه آغاز خواهد شد و باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

captcha