اعطای تسهیلات مسکن به فعالان قرآنی
کد خبر: 3546338
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

اعطای تسهیلات مسکن به فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی تفام‌نامه‌ای که میان مدیرعامل مجمع خیرین مسکن‌ساز خراسان رضوی و مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد به امضاء رسید، به فعالان قرآنی وام مسکن اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای عالی شهرستان‌های خراسان رضوی شامگاه 25 آبان‌ماه با حضور در استودیوی ضبط تلاوت مرکز جامعه قاریان قرآن مشهد طی نشستی با محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد، به گفت‌وگو در مورد مسائل قرآنی و مشکلات این مرکز پرداخت.
در این نشست محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر جذب جوانان به فرهنگ قرآنی و چشاندن حلاوت قرآن به این نسل ابراز کرد: هدف ما تربیت نیروهای قرآنی بوده که نقش مربیان قرآن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
ضرورت حمایت از دانش‌آموختگان قرآنی
وی با بیان اینکه ما بیش از هزار دانش‌آموخته قرآنی داریم که 80 درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر مشکل اشتغال این دانش‌آموختگان مطرح است که در همین راستا برخی از این بانوان که معتقدند کارقرآنی باید از دوران مهد آغاز شود، اقدام به تأسیس مهدهای قرآنی کردند.
مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد، با تأکید بر حمایت از این فارغ‌التحصیلان قرآنی، ادامه داد: ما کانون دانش‌آموختگان قرآنی را ایجاد کردیم که یکی از اقدامات آن، ایجاد صندوق قرض‌الحسنه فعالان قرآنی است و این صندوق برای اشتغال‌زایی قرآنیان به آنها وام می‌دهد.
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
آقامحمدیان با بیان اینکه خود این صندوق نیز به حمایت‌های مالی نیاز دارد، اظهار کرد: فعالان قرآنی می‌توانند مبلغی را به این صندوق پرداخت کرده و پس از چهار ماه، به همان میزان سپرده، وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصد و 10 ماهه دریافت کنند.
وی با اشاره به مسئله مسکن قرآنیان، ابراز کرد: باید طرح حمایتی برای رفع مشکل مسکن افرادی که تمام وقت خود را صرف راه قرآن و فعالیت‌های قرآنی می‌کنند، در نظر گرفته شود که این افراد حداقل دغدغه مسکن نداشته باشند.
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
نیازمند ورود به حوزه مفاهیم و ترجمه در جلسات قرآن هستیم
در ادامه غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای عالی شهرستان‌های خراسان رضوی با بیان اینکه در جلسات و محافل قرآنی، آنقدر که به بحث روخوانی، روانخوانی و تلاوت اهمیت داده می‌شود، به ترجمه و مفاهیم پرداخته نمی‌شود، گفت: باید رویکرد آموزش مربیان، دچار تحول شود و استادان در زمینه ترجمه قرآن کار کنند.
وی با بیان اینکه مرکز جامعه قاریان قرآن باید آنقدر قوی شود که به قرآنیان خط و جهت دهد و برای تغذیه جلسات قرآنی، حرف نو داشته باشد، افزود: نباید در جلسات قرآن، به صرف تلاوت بسنده شود و مباحث ترجمه و مفاهیم هم مورد توجه قرار گیرد، باید حرفی نو بزنیم و با دادن اطلاعات، مردم را تشنه‌ دریای قرآن کرده تا همه احساس نیاز به این کلام کنند.
عضو شورای عالی استان‌های کشور با عنوان این مطلب که به خاطر نزدیکی زبان فارسی به عربی، معنی بعضی لغات قرآن به راحتی فهمیده می‌شوند و در ذهن می‌مانند، گفت: باید مردم را جذب قرآن کرد و این طرز فکر که ترجمه و فهم قرآن برای ما ممکن نیست را تغییر داد، همچنین باید جوانان را با قرآن ارتباط دهیم و به سمت و سویی بکشانیم که به قرآن علاقه‌مند شوند.
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
بصیری‌پور در ادامه، برای حمایت از دانش آموختگان قرآنی پیشنهاد کرد: این افراد را به صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای همچون بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان معرفی کنیم تا از تسهیلات این صندوق‌ها برخوردار شده و استفاده کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مجمع خیرین مسکن‌ساز، درخصوص مسئله مسکن فعالان قرآنی، اضافه کرد: به فعالان قرآنی متأهل و فاقد مسکن که توسط مرکز جامعه قاریان قرآن معرفی شوند، با پرداخت حدود هشت میلیون تومان، خانه به همراه وام واگذار می‌شود و می‌توانند با این تسهیلات، صاحبخانه شوند.
اعطای مسکن با تسهیلات ویژه به فعالان قرآنی
معرفی فعالان قرآنی به مجمع خیرین مسکن‌ساز
سپس آقامحمدیان نیز در راستای ایجاد این تفاهم‌نامه، بیان کرد: جامعه قاریان قرآن مشهد، فعالان قرآنی دارای این شرایط را به مجمع خیرین مسکن‌ساز معرفی می‌کند و پس از اطلاع‌رسانی، از ابتدای آذرماه، فعالان قرآنی می‌توانند در همین زمینه به مرکز جامعه قاریان واقع در سناباد 41 مراجعه کنند.
آقامحمدیان از عضویت بصیری‌پور، رئیس شورای عالی شهرستان‌های خراسان رضوی، در مرکز جامعه قاریان قرآن مشهد نیز خبر داد و گفت: قرار است از این پس این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با شرکت در مجمع جامعه قاریان قرآن مشهد، با نگاه نویی که به مسائل قرآنی دارد، مدیران جلسات قرآن مشهد را هم با سبک نوین و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید و جذاب قرآنی آشنا کند.
captcha