پایه اصلی تغییرات در تمامی حوزه‌ها علوم تربیتی است
کد خبر: 3546008
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
صدیقی:

پایه اصلی تغییرات در تمامی حوزه‌ها علوم تربیتی است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل و پایه اصلی تغییرات در تمامی حوزه‌ها علوم تربیتی است، مسئولان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این امر توجه ویژه‌ای داشتند و در همین راستا در چند سال اخیر تصمیم بر آن شد که طرح تحول بنیادین نظام آموزشی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد صدیقی، رئیس ستاد دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست شورای آموزش‌وپروش استان مرکزی که امروز، دوشنبه 24 آبان‌ماه با حضور زمانی‌قمی، استاندار مرکزی و مدیران ارشد استان در سالن استانداری برگزار شد گفت: آموزش‌وپروش تنها نهادی است که باید کلیه تغییرات فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز جامعه از آن شروع شود و با آموزش‌های کاربردی و مناسب دانش‌آموزان را برای ایجاد این تغییرات آماده و پرورش دهد.
وی با اشاره به اینکه مقطع ابتدایی از مهمترین مقاطع تحصیلی است که آموزش و پرورش باید روی آن سرمایه گزاری ویژه کند گفت: این مقطع از این لحاظ مورد اهمیت ویژه است که تمام تغییرات اجتماعی و فرهنگی از این مقطع شروع می‌شود و دانش‌آموزان با آموزش درست می‌توانند فرهنگ و تغییرات را بخشی از شخصیت و تربیت خود کنند.
صدیقی تصریح کرد: اصل و پایه اصلی تغییرات در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه صنعت، اقتصاد، اشتغال و... علوم تربیتی است و مسئولین کشور از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به این امر توجه ویژه‌ای داشتند که در چند سال اخیر طی جلسات متعدد و کارشناسی، تصمیم بر آن گرفته شد که طرح تحول بنیادین نظام آموزشی در کشور مطرح و تدوین شود.
رئیس ستاد دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: استان مرکزی به عنوان استان پایلوت برای اجرای بخشی از طرح تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش کشور شناخته و در آن بخش آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان در 18 مدرسه اراک اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که نظام آموزش کشور دچار تحول و تغییر شده است که با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها زیرساخت‌های محکم برای اجرای این تحولات و تغییرات به وجود آید با نگاه تنوع‌بخشی به محیط آموزشی می‌توان به این مهم که پایه و اساس تحول در سرنوشت کشور و دست‌یابی به اهداف اساسی است رسید.
صدیقی در پایان افزایش مشارکت در اثربخشی همگانی و افزایش کارایی و عدالت اجتماعی در جامعه و به ویژه خانواده‌ها را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و گفت: با نگاه کارشناسانه به محیط‌های آموزشی مدارس و تنوع بخشی به این محیط‌ها می‌توان به نتایج شگرفی در این زمینه دست پیدا کرد.
captcha