جامعه بدون نقد اصلاح‌پذیر نیست
کد خبر: 3543279
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
افشانی:

جامعه بدون نقد اصلاح‌پذیر نیست

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار فارس با بیان اینكه جامعه ما همواره نیازمند اصلاحات است، گفت: جامعه بدون نقد هیچگاه اصلاح‌پذیر نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس در ادامه سفر به شهرستان‌های جنوبی استان، در جمع فعالان سیاسی لارستان سخنرانی كرد و گفت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که الگوهای بزرگ و بینظیر همچون شاهچراغ (ع)حافظ، سعدی و تخت جمشید را دارد و این یک اصل است که بیاموزیم چگونه در کنار هم با مدارا زندگی کنیم.
وی با بیان اینكه باید بکوشیم که خشم، کینه و نفرت را از زندگی خود دور کنیم و جای آن‌ها را به بردباری و پذیرش یکدیگر بدهیم، افزود: اتحاد و همبستگی لازمه حیات ماست و باید تمرین کنیم که در کنار هم با آرامش زندگی کنیم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه جامعه ما همواره نیازمند اصلاحات است، گفت: جامعه بدون نقد هیچگاه اصلاح‌پذیر نخواهد بود و اگر ما فکر کنیم که هر کاری که انجام می‌دهیم درست است و کسی هم ما را نقد نکند، این عامل ویرانی ما خواهد بود.
افشانی گفت: اگر کسی اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب واقعی باشد به این معنا که منافع مردم را بر منافع خودش ترجیح دهد تفاوت فاحشی در اداره امور کشور نیست چون مبنای همه عدالت و حق است اما اگر افراد بخواهند به اسم اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی خود را مطرح کنند، دیگر تفاوتی نمی‌کند که در کدام طیف قرار گیرد.
استاندار فارس اضافه کرد: نقد لازمه اصلاح همه است و هرگاه که مطبوعات و ثمن ها آزاد باشند به میزان آزادی آنها فساد نیز کمتر خواهد شد.
وی بر لزوم درست بودن مبنای نقد تاکید کرد و ادامه داد: نقد گاهی بر مبنای یک دروغ انجام می‌شود اما اگر مبنا درست باشد باید هر نقدی را پذیرفت.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود نیازهای جامعه را یادآور شد و گفت: نیاز جامعه خصوصاً در شرایط فعلی که از نظر اقتصادی و اجتماعی مشکلات بسیاری داریم این است که نهادهای اجتماعی غیر دولتی قدرت بگیرند.
افشانی اظهار کرد: در انتخابات گذشته یکی از مشکلاتی که داشتیم رقابت‌های قومی، قبیله و طایفه ای بود و دلیل آن نیز نبود احزاب قدرتمند بود.
وی ادامه داد: اگر احزاب قدرتمند داشته باشیم مسائل قومی جایگزین نخواهد شد اما وقتی حزب قدرتمندی نباشد که بتواند انتخابات را تببین کند و اساسنامه، مرامنامه و منشور خود را به مردم بگویند تا مردم انتخاب کنند، مسائل قومی و قبیله ای جای آن را خواهد گرفت.
استاندار فارس افزود: علاوه بر احزاب قدرتمند تأثیرگذار، سازمان‌های مردم نهاد از جمله شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید تقویت شوند.
افشانی اضافه کرد: ادارات دولتی به عنوان یک وظیفه ملی به تقویت تشکل‌های مردم نهاد اهتمام داشته باشند و در مقابل این تشکل‌ها نیز در جهت منافع مردم حرکت کنند.
captcha