دست نیاز شهرداری به‌سوی تشکل‌های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3542372
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

دست نیاز شهرداری به‌سوی تشکل‌های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد

گروه اجتماعی: شهردار منطقه پنج مشهد، ضمن بیان اینکه برای رفع مشکلات حاشیه شهر باید مشکلات اقتصادی را در کنار مشکلات فرهنگی دید، گفت: حدود دو میلیارد تومان به تشکل‌های فرهنگی مساجد واقع در منطقه پنج کمک کردیم تا آن‌ها که ارتباط بیشتری با مردم دارند٬ بتوانند کمی از مشکلات فرهنگی منطقه را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دومین بازدید از سلسله بازدیدهای گروه مشاوران جوان شهرداری از محلات حاشیه شهر و کم برخوردار، عصر روز گذشته 10 آبان‌ماه با حضور مسئولان منطقه پنج شهرداری مشهد صورت گرفت.
در این بازدید، مشکلات محلاتی از منطقه پنج شهرداری مشهد شامل خیابان سرخس، بازار موتور فروش‌ها، ریل راه آهن، گودال فخار، اراضی کشاورزی پروژه نبوت و کال اقبال شرقی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
دست نیاز شهرداری به سوی تشکل‌های فرهنگی در حاشیه شهر
حسن هدایتی، شهردار منطقه پنج مشهد در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت از تشکل‌های فرهنگی مساجد منطقه پنج شهرداری مشهد، ضمن بیان اینکه در منطقه پنج شهرداری، حدود 79 مسجد وجود دارد، افزود: چیزی در حدود دو میلیارد تومان به این تشکل‌ها کمک کردیم تا علاوه بر جذب مردم به مسجد، فضای مسجد را مطلوب‌تر کنند.
هدایتی، با اشاره به فرهنگسراهای موجود در منطقه پنج، گفت: سعی کرده‌ایم کارهای فرهنگی را در این محلات به سمت تشکل‌ها از قبیل هیات امناء مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج ببریم تا آن‌ها که ارتباط بیشتری با مردم دارند به رفع مشکلات فرهنگی مردم منطقه کمک کنند.
دست نیاز شهرداری به سوی تشکل‌های فرهنگی در حاشیه شهر
شهردار منطقه پنج مشهد 26 درصد از بودجه منطقه شهری را مربوط به موضوعات فرهنگی دانست و اظهار کرد: هر جا که سطح سواد و اقتصادی مردم پایین باشد، مشکلات فرهنگی وجود خواهد داشت، پس باید در رفع محدودیت‌ها، مشکلات فرهنگی را در کنار مشکلات دیگر دید.
در انتهای این بازدید مسئولان مربوطه در مسجد محمد رسول‌الله(ص) گلشهر در نشستی گرد هم آمدند و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به ارائه گزارش عملکرد و طرح مسائل و مشکلات پرداختند.
دست نیاز شهرداری به سوی تشکل‌های فرهنگی در حاشیه شهر
حسن هدایتی، شهردار منطقه پنج مشهد، ضمن بیان اینکه در سال94، 20 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که چهار برابر آن یعنی 80 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، عنوان کرد: در دو سال گذشته تعداد 12 بانک احداث کرده و سرانه فضای سبز را به نزدیک پنج رساندیم.
هدایتی ادامه داد: فاز یک کال امیرآباد واقع در گلشهر به طول هزار و 300 متر است که با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است و برای فاز دوم آن نزدیک پنج میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.
در ادامه این نشست غلامحسین صاحبی، عضو شورای شهر مشهد طی سخنان کوتاهی، با اعلام این که در شورای شهر، کمیسیون ویژه حاشیه شهر تشکیل شده است، افزود: ما اعتقاد داریم وقتی مناطق حاشیه شهر جزو محدوده شهری قرار گرفت، به همه جای شهر باید عادلانه رسیدگی شود.
صاحبی، با عنوان این که مشهد با یک میلیون و 200 هزار نفر بیشترین حاشیه نشین را دارد٬ تصریح کرد: این مناطق از کمبود سرانه‌های خدماتی و فضای سبز بسیار پایین رنج می‌برد.
در انتهای این نشست غلامرضا بصیری‌پور، عضو شورای شهر مشهد، گفت: باید در مناطق کم برخوردار کار عملی انجام شود که مردم تاثیر آن را به طور ملموس در زندگی خود احساس کنند.
بصیری‌پور در حل مشکلات مردم حاشیه شهر بر دو مورد مسکن و درمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم  روزی برسد که همه خانه‌دار باشند و کسی به دلیل بی‌پولی مریض نباشد، و بدانید که اگر کسی به علت بیماری در جامعه از بین برود، همه مقصرند.
captcha