برگزاری مراسم اربعین نیازمند اعتبارات ملی است
کد خبر: 3542258
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

برگزاری مراسم اربعین نیازمند اعتبارات ملی است

گروه اجتماعی: آیت‌الله حسن‌زاده با تأکید بر اینکه در موضوع اربعین باید از اعتبارات ملی بهره گرفت، گفت: اگر تنها از اعتبارات استانی در خصوص سفرهای زیارت اربعین حسینی استفاده شود، اولویت‌های استانی به هم می‌خورد، به همین دلیل لازم است که اعتبارات ملی و فراتر از اعتبارات استانی برای زیارت اربعین اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در نشست ستاد اربعین خوزستان که شامگاه گذشته 9 آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه زیارت اربعین حسینی اظهار کرد: ‌هنگام سفر زائران، مسئولان باید در مرزها حضور داشته باشند تا اگر مشکلی ایجاد شود به سرعت برطرف شود، از سوی دیگر اگر مشکلی هم نبود حضور مسئولان در مرزها موجب دلگرمی زائران می‌شود.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی بدون مبالغه، افزود: دستگاه‌های اجرایی کارهایی که در خصوص اربعین انجام شده را اطلاع‌رسانی کنند؛ این اطلاع‌رسانی باید به صورت مناسب و بدون مبالغه به مردم ارایه شود.

حسن‌زاده عنوان کرد:‌ در موضوع اربعین باید از اعتبارات ملی بهره گرفت؛ اگر تنها از اعتبارات استانی در خصوص سفرهای زیارت اربعین حسینی استفاده شود، اولویت‌های استانی به هم می‌خورد، به همین دلیل لازم است که اعتبارات ملی و فراتر از اعتبارات استانی برای زیارت اربعین اختصاص یابد.

وی با بیان این‌که باید بر نرخ خدمات ارایه شده به زائران نظارت شود، عنوان کرد:‌ نباید کرایه‌های نجومی و غیرمتعارف موجب ایجاد خاطره‌ای نامناسب در ذهن زائران در مورد خوزستان شود. باید در این خصوص نظارتی وجود داشته باشد و اجحافی در حق زائران صورت نگیرد بلکه کرایه‌ها در بخش حمل و نقل به صورت متعادل باشد.

captcha