دین مبین اسلام منشأ روحیه استکبارستیزی است
کد خبر: 3542249
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

دین مبین اسلام منشأ روحیه استکبارستیزی است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار شفت گفت: ما در روز 13 آبان ثابت کردیم که با دستان خالی و با قدرت ایمان می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد و منشأ این روحیه دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، رحمت حیدری‌نژاد، معاون فرماندار شهرستان شفت امروز، 10 آبان در جلسه ستاد گرامیداشت 13 آبان با اشاره به اینکه این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است، اظهار کرد: در 13 آبان سال 42 امام خمینی(ره) به دلیل سخنرانی آتشین خود در مخالفت با رژیم شاه به ترکیه تبعید شد و جمعی دانش‌آموزان نیز در 13 آبان  سال 57 در مقابل رژیم ستم شاهی ایستادند و جان خود را نثار راه انقلاب کردند.

وی افزود: در 13 آبان سال 58 نیز لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی تسخیر و با افشای آن چهره واقعی آمریکا مشخص شد.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه 13 آبان متعلق به همه آحاد جامعه است، تصریح کرد: ما در این روز ثابت کردیم که با دستان خالی و با قدرت ایمان می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد و منشا این روحیه دین مبین اسلام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 13 آبان امسال با ایام محرم مصادف است، گفت: ملت ایران ایستادگی در مقابل استکبار را از محرم و واقعه کربلا آموخته است.

حیدری‌نژاد با بیان اینکه راه انقلاب برگرفته از حرکت امام(ره) در سال 42 است، تصریح کرد: خدا را شاکریم که عظمت ملت ما به جغرافیای ایران محدود نشده و به دنیا صادر شده است و امروز شاهد ایستادگی ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی هستیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت و دولت ایران از دولت‌های استکباری واهمه‌ای ندارند، به تمجید از شخصیت رئیس جمهورمان در حوزه سیاسی و امنیتی پرداخت و یادآور شد: دولت از همین فرهنگ ایستادگی بهره برد و وزیر امور خارجه قاطعانه از مواضع کشورمان در مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد.

معاون فرماندار شفت با بیان اینکه امروز دولتمردان ما با تدبیر و تعقل در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند، افزود: یکی از دستاوردهای کوچک برجام جلوگیری از خروج سالیانه دو میلیارد دلار به یکی از کشورهای عربی برای صدرور بلیط هواپیما بود و امروز این پول از کشور خارج نمی‌شود.

وی به کاهش هزینه‌های بیمه‌ای در حوزه کشتیرانی اشاره کرد و گفت: این کاهش ناشی از افزایش امنیت ایران در حوزه بین‌الملل است.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللیع خاطرنشان کرد: ثبات، آرامش، نشاط و امید از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در کشور است.

حیدری‌نژاد با دعوت از آحاد مردم شفت برای حضور در راهپیمایی 13 آبان، یادآور شد: مسابقه عکاسی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز برگزار می‌گردد و به 5 نفر از کسانی که بتوانند بهترین عکس را از این رویداد تاریخی ثبت کنند، توسط فرمانداری این شهرستان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مسیرهای سه‌گانه راهپیمایی 13 آبان در شفت، اضافه کرد: مسیر شماره یک از مقابل دفتر امام جمعه شهرستان، مسیر شماره دو از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسیر شماره سه از اداره آموزش و پرورش آغاز خواهد شد.

captcha