اعزام هوایی 758 زائر گیلانی عتبات عالیات
کد خبر: 3541888
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
فعال خبر داد:

اعزام هوایی 758 زائر گیلانی عتبات عالیات

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به آغاز اعزام هوایی از رشت به عتبات عالیات، از اعزام 758 زائر گیلانی به صورت هوایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان گیلان امروز، 9 آبان در همایش توجیهی زائران عتبات شهرستان رشت، با اشاره به فضیلت سفر معنوی عتبات عالیات، اظهار کرد: زائران عتبات باید به رعایت اخلاق در این سفر معنوی بپردازند. همچنین نوع‌دوستی و همراهی با مجموعه عوامل کاروان‌ها و مساعدت با هم‌کاروانی‌های مسن و ناتوان از دیگر کارهاست.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان نیز، درخصوص چگونگی ثبت نام و اخذ روادید سفرهای عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی سخن گفت و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 8 هزار گیلانی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی در ادامه درخصوص کارهای صورت گرفته جهت ثبت نام از زائرین اربعین و راه‌اندازی کنسولگری موقت عراق در رشت بیاناتی ایراد کرد و متذکر شد: اعزام هوایی پس از پنج سال وقفه دو هفته پیش از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت آغاز شد.

این مقام مسئول با اشاره به اعزام 758 زائر به صورت هوایی ادامه داد: زائران اعزام هوایی یک شب در کاظمین، سه شب در کربلای معلی و سه شب نیز در نجف اشرف اقامت دارند و با پرواز نجف به رشت باز خواهند گشت.

فعال با بیان اینکه 54 دفتر زیارتی در استان فعال است، خاطرنشان کرد: اعزام هوایی هرهفته در غالب سه كاروان و با ظرفيت 120 نفر خواهد بود.

captcha