شهید فهمیده؛ اسوه‌ای از ایثار و نمادی از شهامت است
کد خبر: 3541579
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
حجت‌الاسلام فتاحی:

شهید فهمیده؛ اسوه‌ای از ایثار و نمادی از شهامت است

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: حسین فهمیده پرورش یافته مکتب حسینی‌(ع) و اسوه‌ای کامل از ایثار و نمادی از شهامت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: شهدا با تأسی از قیام عاشورا هرگز تن به دلت ندادند و فرهنگ عاشورا حسین فهمیده را به جایی رساند که امام (ره) مدعی شد رهبر ما آن نوجوان 13 ساله‌ای است که نارنجک به خود می‌بندد و به زیر تانک می‌رود.
وی اقدام شجاعانه شهید فهمیده و تمامی نوجوانان شهید و دیگر حماسه آفرینان را بهترین سرمشق برای آینده‌سازان میهن اسلامی و راهنمای نسل انقلاب دانست و این مهم را ضامن ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد.
فتاحی با بیان اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی به عنوان کارآمدترین و مؤثرترین عنصر در پیشبرد اهداف و حفظ ارزش‌ها و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی است بر نشر و توسعه این فرهنگ به ویژه میان نسل جوان تاکید و عنوان کرد: حسین فهمیده نوجوانی غیور بود که تعصب و غیرت دینی و معنوی‌اش، رشادت و جسارت بی سابقه‌ای را در تاریخ رقم زد.
عضو اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردای کشور انقلاب اسلامی ایران هستند که باید با الگوگیری از شهیدان دفاع مقدس نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی و همچنین در برابر جنگ نرم و توطئه های دشمنان ایفا کنند.
وی فهمیده را نمونه‌ای از شهدای متعدد نوجوان در جنگ تحمیلی عنوان کرد و ادامه داد: از این دست شهدا فراوان داریم که باید به تک تک آنان احترام گذاشته و این ایثارگران کم سن و سال را به عنوان الگویی تمام عیار برای شهروندان معرفی کنیم.
captcha