استقبال 57 هزار نفری مردم فارس از پیاده‌روی اربعین/ زائران در حرم احمدی(ع) گرد هم می‌آیند
کد خبر: 3541559
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

استقبال 57 هزار نفری مردم فارس از پیاده‌روی اربعین/ زائران در حرم احمدی(ع) گرد هم می‌آیند

گروه اجتماعی:‌ مدیر حج و زیارت استان فارس از استقبال بیش از 57 هزار نفری مردم این استان از پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: تجمع زائران اربعین حسینی در روز جمعه، 14 آبان‌ماه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

علیرضا زینلی، مدیر حج و زیارت استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از استقبال بیش از 57 هزار نفری مردم این استان از پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: تا امروز ویزای 30 هزار نفر از زائران اربعین حسینی استان فارس صادر شده است.
وی با بیان اینكه بحمد الهی مردم فارس استقبال بسیار خوبی از پیاده‌روی اربعین حسینی دارند، افزود: كنسولگری عراق در شیراز راه‌اندازی شده است و كار صدور ویزای زائران به سرعت در حال انجام است.

20 آبان‌ماه؛ زمان آغاز اعزام زائران اربعین حسینی از فارس
زینلی آخرین مهلت صدور ویزا را 24 آبان‌ماه جاری عنوان كرد و گفت: اعزام زائران اربعین حسینی از 20 آبان‌ماه جاری از استان فارس آغاز خواهد شد.
مدیر حج و زیارت فارس از متقاضیان خواست تا به هیچ عنوان به گروه‌هایی كه اعلام می‌كنند ویزای ارزان قیمت صادر می‌كنند، اعتماد نكرده و تنها از طریق سایت سماح و مبادی قانونی نسبت به این موارد اقدام كنند.

پیشنهاد اخذ ویزا به‌صورت گروه‌های سه نفره
وی هزینه صدور ویزا و بیمه و سایر موارد را قریب 180 هزار تومان برای هر نفر اعلام كرد و گفت: صدور ویزاها به‌صورت تك نفری، گروه‌های سه و چهار و پنج‌نفری صورت می‌گیرد كه پیشنهاد ما این است كه مردم به‌صورت گروه‌های 3 نفری نسبت به اخذ ویزا اقدام كنند.
زینلی در ادامه سخنان خود به برپایی موكب‌های احمدبن موسی(ع) در شهرهای شلمچه و كربلای معلی اشاره كرد و گفت: این موكب‌ها به‌همت ادارات مختلف و همچنین مردم استان فارس جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی برپا می‌شوند.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از برپایی گردهمایی زائران اربعین حسینی اين استان در روز جمعه، 14 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این همایش با حضور مشتاقان زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در اربعین حسینی با اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و قرائت قرآن به‌همت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان فارس برگزار خواهد شد.
captcha