هیچ محفل قرآنی برای ورود بانوان شرط تعیین نکرده است
کد خبر: 3541426
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
مسجدی:

هیچ محفل قرآنی برای ورود بانوان شرط تعیین نکرده است

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور و پیشکسوت قرآنی کشور گفت: سر درِ هیچ محفل یا مسابقه قرآنی نوشته‌ نشده که حتماً با چادر یا فلان پوشش وارد شوید اما برخی از روی ناآگاهی وقتی شاهد حضور بانویی با حجاب نامناسب هستند او را با تندی می‌رانند این باعث دلزدگی می‌شود، اگر نوجوانی حتی با پوشش نامناسب وارد محفل قرآنی شود پذیرای او خواهیم بود؛ چراکه به تحول آفرینی محافل قرآنی بسیار امیدواریم.

فرشته مسجدی، داور مسابقات قرآن و پیشکسوت قرآنی کشور، در حاشیه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: اساس فرهنگ به ویژه فرهنگ برخی از مناطق ایران دارای مؤلفه‌های حقیقی و جاذبه‌های ماندگار است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و به سادگی از کنار آن گذشت.
وی تصریح کرد: طبیعی است که نمی‌توانیم با حقیقت جاذبه‌های فرهنگی برخی از ملت‌ها بیگانه باشیم، ایران به عنوان یک کشور منحصربه فرد، تنها کشور داعیه‌دار پرچم اسلام به معنای واقعی و حقیقی به ویژه شیعه است، ازاین رو فرهنگ غنی ما که از اصول ناب اسلامی و ایرانی اصیل گرفته شده نسبت به سایر کشورها مورد هجمه سنگین‌تری قرار دارد.
داور مسابقات قرآن با اشاره به جایگاه اسلام در جامعه ایرانی گفت: نکته بارزی که در سایر فرهنگ‌ها کمتر به چشم می‌خورد زیر بار حرف زور نرفتن است، ملت ما با پیروزی انقلاب به همه ثابت کرد که به هیچ ‌وجه از ظالم تبعیت نمی‌کند، مردم ما این هوشیاری را از مسلمانان صدر اسلام آموختند همان دوران که اشراف با اسلام به دلیل توازن، عدالت اجتماعی و برابری مخالف بودند و افراد تازه مسلمان شده نیز در تبعیت از نبی مکرم اسلام(ص) زیر بار حرف زور نمی‌رفتند.
مسجدی ادامه داد: جوانان امروز نیز همان خط مشی جوانان انقلابی را دنبال می‌کنند، هزینه‌های میلیارد دلاری برای تغییر فرهنگ جامعه ایرانی صرف می‌شود و این امر جدیدی نیست، از سال‌ها قبل درصدد هستند با چنین هزینه‌های هنگفتی فرهنگ قرآنی ملت ایران را بگیرند.
وی در ادامه هشدار داد: باید قبول کرد طبعاً جاذبه منفی‌گرایی و ضد ارزشی برای جوان خیلی بیشتر است، متأسفانه اگر جوانی آگاه به حیله دشمن نباشد گرایش به اعمال ضد ارزشی پیدا می‌کند، اما امیدواریم وقتی همین نوجوان و جوان در جمع قرآنی‌ها قرار می‌گیرد متحول شود، بنابراین باید از ظرفیت‌ محافل و مسابقات قرآن برای جذب افراد کم سن و سالی که گرایش به جاذبه‌های منفی فرهنگ بیگانه دارند استفاده کرد.
مسجدی نوجوانان را سرمایه‌های آتی ایران دانست و اضافه کرد: باید با تربیت درست و توجه جدی خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش نسلی با ایمان و متخصص پرورش دهیم، اینکه فعالیت‌های قرآنی پس از گذشت 40 سال هنوز وجود و استمرار دارد یک امر طبیعی است و جای تعجب ندارد، انقلاب ما جامعه را از یک فرهنگ بی‌قید و بند به فرهنگ اسلامی و دینی تبدیل کرد اما جامعه همچنان دارای حباب‌هایی است که با هر برنامه فرهنگی و قرآنی این خلأها پر می‌شود.
وی در ادامه افزود: تنها چادری بودن ملاک حضور در مسابقات و محافل قرآنی نیست، شاید افراد غیرچادری را به دلیل ضعف و کمبودی که خودشان احساس می‌کنند، در محافل قرآنی نمی‌بینیم، هیچگاه از ورود افراد غیر چادری در محافل قرآنی جلوگیری نشده است.
مسجدی بیان کرد: در اینکه حجاب برتر چادر است شکی نیست، اما هیچ ممانعتی وجود ندارد که بانوان با حجابی کامل اما بدون چادر یا حتی حجاب نامناسب در محافل قرآنی و مذهبی وارد شوند، به طورمثال در ماه مبارک رمضان بانوان جوانی کنار بنده با لاک و پوشش نامناسب که اصلاً در شأن مسجد و محراب نبود حضور داشتند و کسی نیز مانع ورود آنها نشده بود.
وی ادامه داد: آنچه مانع حضور بانوان با پوشش غیراسلامی در محافل قرآنی می‌شود ممانعت افراد با حجاب نیست بلکه تصمیم خودشان است، آنها می‌دانند که اسلام و دین چه می‌خواهد و چون خود را اینگونه نمی‌بینند و احساس می‌کنند با دین به دلیل پوشش نامناسب فاصله دارند از حضور در محافل قرآنی نیز خودداری می‌کنند.
داور مسابقات قرآن در پایان، گفت: سر درِ هیچ محفل یا مسابقه قرآنی نوشته‌ نشده که حتماً با چادر یا فلان پوشش وارد شوید اما برخی از افراد و متولیان متأسفانه از روی ناآگاهی وقتی شاهد حضور بانویی با حجاب نامناسب در محافل قرآنی هستند او را با تندی می‌رانند که این باعث دلزدگی نوجوان و جوان می‌شود هر چند این اتفاق بسیار کم است، اگر نوجوانی حتی با پوشش نامناسب نیز وارد محفل قرآنی شود ما پذیرای او خواهیم بود چراکه به تحول آفرینی محافل قرآنی بسیار امیدواریم.
captcha