اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3541251
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با اشاره به اختصاص بودجه قرآنی سال جاری گفت: مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور امروز، ششم آبان ماه در جلسه مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان، استان شجاعت، نجابت و فرهنگی است بین فعالان قرآن و مسئولان استانی آن تعاملات خوبی برقرار است.

وی با اشاره به محدودیت ‌های اعتبارات قرآنی در کشور افزود: در این راستا باید یک هم افزایی و نیرو افزایی بین فعالان قرآنی و مسئولان استانی صورت گیرد تا بتوان موجبات توسعه هرچه بیشتر قرآنی جامعه را فراهم کنیم.

محمدی حضور اعضای شورای شهر، مسئولان اداری و ... را در شاکله اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان را یک فرصت برای استان عنوان و بیان کرد: باید از ظرفیت های استان بهتر و کارآمدتر استفاده شود.

وی مؤسسات قرآنی را یکی از مهم ترین نهادهای مردمی در سطح کشور دانست و عنوان کرد: این نهاد مردمی برای پیشبرد اهداف خود نیازمند اعتبار است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با اشاره به اینکه فردا طرح ملی «امامت» با همکاری بنیاد امامت در کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: تمام معارف قرآنی در این طرح قرار داده شده که برای این طرح 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 برای اولین بار دو میلیارد و 100 میلیون تومان به اتحادیه مؤسسات قرآنی تخصیص یافت، اعلام کرد: میزان اعتبارات قرآنی در سال گذشته صفر ریال بوده است.

محمدی با اشاره به اختصاص بودجه قرآنی سال جاری ادامه داد: مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی در سال جاری اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: اگر بودجه سال جاری تخصیص یابد تمام برنامه ها از طریق استان ها پیگیر کرده و اعتبارات به مؤسسات قرآنی اختصاص می یابد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور افزود: براساس مصوبه شورای عالی قرآنی 10 میلیون تومان از اعتبارات سال جاری برای بیمه فعالان قرآنی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: گزارش مکتوب و ریزمالی اعتبارات اتحادیه مؤسسات قرآنی بر روی سایت اتحادیه قرار گرفت و همین امر موجب شده تا اعتبارات قرآنی از هشت درصد به 10 درصد افزایش پیدا کند.

محمدی یادآور شد: با همکاری موسسه قرض الحسنه رسالت تسهیلات با بهره دو درصد در اختیار مؤسسات قرآنی کشور قرار می‌گیرد.

captcha